طرح تایپوگرافی یا مقلب قلوب والابصار

شناسه مطلب : 441681
ابعاد :29.7 در 42 سانتی متر
رزولیشن :300 پیکسل
رنگ : آبی صورتی
فرمت فایل : PSD
حجم فایل :2 مگابایت
مد رنگی :
تاریخ انتشار : 1402/12/19
شما این فایل را قبلا دانلود نکرده اید
ابوالفضل حشمتی
طراح : ابوالفضل حشمتی
ابوالفضل حشمتی
حروف نگاری : ابوالفضل حشمتی

طرح حروف نگاری یا مقلب قلوب والابصار

تايپوگرافي روشی در ارتباط تصویری می باشد که با حضور صنعت چاپ در عرصه انتشار کتاب به وجود آمده است. با اختراع چاپ، براي زیبا و تلطيف نمودن کلمات چاپي که خشک به نظر مي رسيدند، حرکاتي در قسمت هايي از حروف و تاکید بر آن ايجاد مي کردند.

تایپوگرافی هنری است که در آن طراح می‌کوشد با تغییر عناصر متن، مثل اندازه، فاصله حروف، شکل حروف، فاصله خطوط، پاراگراف بندی و مواردی از این دست زبان بصری برای تایپ به وجود آورد. تایپوگرافی در طیف گسترده‌ای از امور هنری، مثل ساخت تیتراژ فیلم، طراحی گرافیک، طراحی کتاب‌های کمیک، طراحی مالتی مدیا و… کاربرد دارد.

تایپوگرافی یکی از مهم‌ترین عناصر در طراحی و چیدمان متن است که به شکل و نمایش متن در یک صفحه یا سایر وسایل چاپی یا دیجیتال می‌پردازد. اصول تایپوگرافی نه تنها برای خوانایی بهتر متن بلکه برای ایجاد جذابیت و تأثیرگذاری بیشتر در مخاطبان نیز حائز اهمیت است. 

  1. انتخاب فونت مناسب: انتخاب فونت مناسب برای محتوا بسیار مهم است. فونت‌ها باید خوانایی داشته باشند و با محتوا و مفهوم متن هماهنگ باشند.

  2. اندازه و فاصله‌ی متن: اندازه فونت و فواصل بین خطوط باید به گونه‌ای باشند که متن را برای خواننده راحت و قابل فهم کنند.

  3. چیدمان و تراز متن: تراز متن باید با دقت انجام شود، متن‌هایی که از تراز یکسان برخوردارند، به چشم زیبا تر می‌آیند و راحت‌تر برای خواننده هستند.

  4. استفاده از تاکید‌ها: استفاده مناسب از تاکید‌ها مانند تاکید بر رنگ، اندازه، و ترتیب متن، می‌تواند به خوانایی و جذابیت متن کمک کند.

  5. هماهنگی و توازن: توازن بین اندازه‌ی متن، فاصله‌ها و تصاویر در یک صفحه یا طرح بسیار مهم است تا زیبایی و کیفیت تایپوگرافی حفظ شود.

در کل، تایپوگرافی نه تنها مرتبط با زیبایی و ظاهر بصری متن است بلکه تأثیرگذاری آن بر خواننده و درک بهتر محتوا نیز حائز اهمیت است.

تایپوگرافی یا مقلب قلوب والابصار یک نمونه از طراحی به این سبک می باشد که توسط ایران طرح بروی سایت جهت استفاده کاربران طراحی شده است.

 

عناصر طرح حروف نگاری یا مقلب قلوب والابصار

طرح تایپوگرافی یا مقلب قلوب والابصار ، ابتدا اتود آن به شکل دستی طراحی شده، سپس در فتوشاپ با استفاده از ابزار پینت به صورت برداری تکمیل شده، این تایپوگرافی به صورت لایه باز و قابل ویرایش و دانلود توسط کاربران می باشد. 

طرح با کیفیت و لایه باز یا مقلب قلوب والابصار را می توانید برای طراحی بنر نوروز ، تقویم نوروز ، و سایر طرح های مرتبط با این طرح استفاده نمایید.

تایپوگرافی، تایپوگرافی یا مقلب قلوب والابصار، متن یا مقلب قلوب والابصار ، طرح، طرح تایپوگرافی یا مقلب قلوب والابصار

 

مشخصات فنی طرح تایپوگرافی یا مقلب قلوب والابصار

ابعاد:                                 29.7 در 42 سانتی متر

رزولیشن:                          300 پیکسل

پسوند:                             PSD

رنگ:                                 صورتی

سایز:                                2 مگابایت

نسخه فتوشاپ مورد نیاز: نسخه Photoshop CS5 و بالاتر(2010 و بالاتر)


سال نو مبارک , حروف نگاری یا مقلب قلوب والابصار , 1402 , نوروز , کالیگرافی سال نو مبارک , تایپوگرافی سال 1402 , خوشنویسی یا مقلب قلوب والابصار , سال 1402 , تایپوگرافی , خوشنویسی , تایپوگرافی یا مقلب قلوب والابصار , طرح تایپوگرافی سال نو مبارک , یا مقلب قلوب والابصار , طرح تایپوگرافی یا مقلب قلوب والابصار , عید نوروز , تایپوگرافی سال نو مبارک , خوشنویسی سال نو مبارک ,
جهت ارسال نظر جدید پس از ورود به سایت فرم نظر برای شما نشان داده خواهد شد ایجاد نظر جدید
اولين نفری باشيد که در مورد اين محصول نظر ميدهيد


برای معرفی چاپخانه خود در اینجا با ما تماس بگیرید.

تلفن: 05832241325