تقویم سال 1402

تقویم هجری شمسی یا خورشیدی که از اولین روز فصل بهار آغاز می شود. و شامل  365 روز  ، 12 ماه   و 4 فصل بهار: ( فروردین ، اردیبهشت ، خرداد )  تابستان : ( تیر ، مرداد ، شهریور )  پاییز (مهر ، آبان، آذر ) و زمستان ( دی ، بهمن ، اسفند ) می باشد، و  تمام ماه ها ، اسامی باستانی ساسانی و زرتشی هستند.


 به سفارش شاه سلجوقی  گروهی ریاضیدان و اخترشناسان  که نامدارترین آن‌ها حکیم عمر خیام ریاضیدان و شاعر ایرانی بود. گرد هم آمدند و به مدت 7 سال با رصد گردش زمین به دور خورشید به این تقویم دست یافتند. 


بلند ترین شب سال که یلدا نام دارد آخرین روز از فصل پاییز و طولانی ترین روز سال اولین روز تابستان یکم تیرماه است.


تقویم سال 1402


هر ساله گاه شماره تقویم توسط موسسه ژئوفیزیک تهران استخراج می شود . مناسبت ها توسط شورای فرهنگ عمومی اعلام می شود. به دلیل اینکه طراحی تقویم هر سال زمان بر و دشوار است.  تقویم سال 1402 توسط تیم پارس گرافیک در فرم های مختلف و در برنامه فتوشاپ طراحی کرده و هر ساله تقویم سال آینده در این سایت منتشر می شود.


در طراحی تقویم سال 1402 تمام اصول طراحی رعایت شده ، فایل کاملا لایه باز و با کیفیت می باشد. که شما می توانید از جدول تقویم برای چاپ تقویم دیواری ، رومیزی سال 1402 استفاده کنید.


ویژگی های تقویم 1402


تقویم سال 1402 هم بصورت عمودی ، افقی و مربعی طراحی شده که علاوه بر تقویم شمسی یا خورشیدی در جدول گاه شمار تقویم میلادی و قمری نیز قرار داده شده ، که تمام اجزا لایه باز و قابل ویرایش با پسوند psd و با رزولیشن  300 طراحی شده و در دسترس شما برای دانلود قرار گرفته است.


دقت داشته باشید دبیرخوانه شورای فرهنگ عمومی هر ساله در مهر ماه اقدام به انتشار تقویم سال آینده می کند. لذا تقویم 1402 نیز از این قاعده مستثنا نیست و منبع اصلی تقویم سال 1402 دبیرخوانه شواری فرهنگ عمومی می باشد. این تقویم نیز بر اساس تقویم این شورا طراحی شده.


می توانید طرح تقویم سال 1402 که توسط تیم پارس گرافیک طراحی شده را با خرید اشتراک و یا خرید تکی دانلود کنید ، دقت کنید انتشار فایل این تقویم بصورت رایگان جایز نیست.