گردو سوغاتی شهر همدان

شناسه مطلب : 424061
ابعاد :3461 در 5191 پیکسل
پسوند :JPG
رزولیشن :300
حجم فایل :5.71 مگابایت
مد رنگی :
تاریخ انتشار : 1402/04/01
شما این فایل را قبلا دانلود نکرده اید
پیمان حمیدی پور (عکاس)
عکاس : پیمان حمیدی پور (عکاس)

تصویر با کیفیت گردو 

این عکس ایرانی توسط تیم ایران طرح به ثبت رسیده است.

گردو، نامی است که به میوه خشکی با پوسته‌دار و مغزی گفته می‌شود. این میوه از درخت گردو، یکی از درختان معروف و بزرگ در خانواده جوزان (Juglandaceae) تولید می‌شود. گردو با پوسته‌ای سخت و قابل جداشدن درختانی تولید می‌شود و در داخل آن، مغز خوراکی قرار دارد.

مغز گردو، بخش قابل استفاده و خوردنی این میوه است که غنی از مواد مغذی مهم مانند روغن‌های چربی، پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها (مانند ویتامین‌های گروه B و ویتامین E) و مواد معدنی (مانند منیزیم، فسفر، پتاسیم و روی) است. این ترکیبات مغذی اساسی، به گردو خواصی متعدد می‌بخشد.

مغز گردو، به صورت خام و خشک شده، بطور مستقیم قابل مصرف است و می‌تواند در تهیه انواع غذاها، شیرینی‌ها، سالادها، طبخ و پخت و حتی به صورت ترشی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین، از مغز گردو می‌توان روغن گردو، پودر گردو و محصولات مشتق دیگری تولید کرد که در آشپزی و صنایع غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

علاوه بر ارزش غذایی، گردو به عنوان یک میوه خشک، طعم و مزه خاصی دارد که طرفداران زیادی دارد. باز کردن پوسته سخت گردو و خوردن مغز آن، لذتی منحصر به فرد و خوشمزه را برای افراد به ارمغان می‌آورد.

 

ویژگی گردو 

گردو، علاوه بر طعم لذیذ و مصرف گسترده‌ای در آشپزی، دارای ویژگی‌ها و خواص بسیاری است که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنم:

  1. منبع غنی اسیدهای چرب: گردو حاوی روغن‌های چربی سالم می‌باشد، از جمله اسیدهای چرب امگا-3 و امگا-6. این اسیدها مفید برای سلامت قلب و عروق، کاهش التهابات، بهبود عملکرد مغز و سیستم عصبی هستند.

  2. آنتی‌اکسیدان‌های قوی: گردو دارای مقدار قابل توجهی آنتی‌اکسیدان‌ها است که می‌تواند در مقابله با آسیب‌های اکسیداتیو و جلوگیری از آسیب سلولی مؤثر باشد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در گردو شامل توکوفرول‌ها (ویتامین E) و فنلیک‌ها می‌شوند.

  3. سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی: گردو حاوی ویتامین‌های مهمی مانند ویتامین E، ویتامین B6 و ویتامین B1 است. همچنین، حاوی مواد معدنی اساسی مانند منیزیم، روی، مس و فسفر است.

  4. اثرات مفید بر سلامت قلب: مصرف منظم گردو می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی مانند افزایش کلسترول خوب (HDL) و کاهش کلسترول بد (LDL) کمک کند.

  5. افزایش سطح اشباع و اشباع طولانی مدت: گردو باعث ایجاد سیری و اشباع طولانی مدت می‌شود، که می‌تواند به کنترل اشتها و کاهش خطر افزایش وزن کمک کند.

  6. تقویت سیستم ایمنی: مواد مغذی موجود در گردو مانند روغن‌های چربی و ویتامین‌ها، به تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با عفونت‌ها کمک می‌کنند.

  7. اثرات ضد التهابی: مصرف گردو می‌تواند به کاهش التهابات بدن کمک کند و برخی از علائم التهابی را کاهش دهد.

 

مشخصات فنی عکس گردو 

ابعاد:                               3461 در 5191 پیکسل

رزولیشن:                          300 پیکسل

پسوند:                             PSD

رنگ:                                قهوه ای 

سایز:                               5.71 مگابایت

 

نکات عکس گردو 

در این عکس از گردو سوغات سوغات ارومیه و  همدان و اردبیل استفاده شده است که میتوانید برای مجله ، روزنامه ، و طراحی های مربوط به تصویر استفاده کنید.

در تصویر بالا از گردو سوغات سوغات ارومیه و  همدان و اردبیل استفاده شده است.

شما از این تصویر می توانید برای طراحی سوغات و صنایع دستی اردبیل و سوغات و صنایع دستی همدان یا دیگر موارد تبلیغاتی استفاده کنید.

شما میتوانید این عکس با کیفیت را از سایت ایران طرح (پارس گرافیک) دانلود کنید.

 


گردو ارومیه , ارومیه , گردو همدان , همدان , گردو , اردبیل , گردو سوغات ارومیه , گردو اردبیل , عکس گردو , گردو سوغات اردبیل , گردو سوغات همدان , گردو پوست کاغذی , تصویر گردو , سوغاتی , سوغات ,
جهت ارسال نظر جدید پس از ورود به سایت فرم نظر برای شما نشان داده خواهد شد ایجاد نظر جدید
اولين نفری باشيد که در مورد اين محصول نظر ميدهيد


برای معرفی چاپخانه خود در اینجا با ما تماس بگیرید.

تلفن: 05832241325