کوه الهه نمک: میراث طبیعی و آرامش بی‌نهایت

شناسه مطلب : 423059
ابعاد :4672 در 7008 پیکسل
پسوند :JPG
رزولیشن :300
حجم فایل :28.7 مگابایت
تاریخ انتشار : 1402/03/18
شما این فایل را قبلا دانلود نکرده اید
پیمان حمیدی پور (عکاس)
عکاس : پیمان حمیدی پور (عکاس)

تصویر با کیفیت کوه الهه نمک هرمز

این عکس ایرانی توسط تیم ایران طرح به ثبت رسیده است.

کوه الهه نمک هرمز یکی از جاذبه‌های طبیعی برجسته در جزیره هرمز قرار دارد. این کوهستان زیبا با ارتفاع حدود 400 متر از سطح دریا، در جنوب غربی جزیره هرمز واقع شده است. نام "الهه نمک" به دلیل شکل خاص و منحصر به فرد آن به وجود آمده است. در واقع، این کوه به صورت یک تپه بزرگ به نظر می‌رسد که قسمت بالایی آن به صورت محدب شکل و شبیه یک نمکدان است.

منظره‌ی بی‌نظیر کوه الهه نمک با رنگ‌های زمینی و سنگی خاص، همچنین تراکم شوره‌ها و نمک‌های سفید روی سطح، یک چشم‌انداز فوق‌العاده را به همراه دارد. این کوهستان به دلیل شکل بسیار زیبا و فراوانی نمک‌ها در منطقه، جذب زیادی از گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت و عکاسی طبیعت شده است.

علاوه بر زیبایی طبیعی خاص، کوه الهه نمک هرمز ارتباط نزدیکی با فرهنگ و تاریخ جزیره دارد. در اطراف این کوهستان، مجموعه‌ای از تپه‌های مربوط به دوران کهن جهت‌گیری و نمک‌برداری وجود دارد که به شاهکارهای برجسته مهندسی و زیست‌محیطی محسوب می‌شوند. این تپه‌ها به عنوان موزه نمک نادعلیان شناخته می‌شوند و مکانی مهم برای مطالعه و تحقیقات درباره تاریخ نمک‌برداری در جزیره هرمز است.

 

عناصر عکس کوه الهه نمک هرمز

کوه الهه نمک هرمز دارای عناصر خاص و جذابی است که به آنها اشاره میشود:

  1. ارتباط با اسطوره‌ها و داستان‌های محلی: کوه الهه نمک هرمز به عنوان یک منطقه با تاریخ و فرهنگ قدیمی، ارتباط نزدیکی با اسطوره‌ها و داستان‌های محلی دارد. برخی از این داستان‌ها درباره‌ی خلقت کوه، موجودات افسانه‌ای و قدرت‌های ماورایی مرتبط با کوه الهه نمک هستند که برای بازدیدکنندگان یک جذابیت ویژه را به همراه دارند.
  2. صلح و آرامش: کوه الهه نمک هرمز به عنوان یک مقصد طبیعی، یک جایگاه معنوی و آرامش بخش در ذهن افراد دارد. بسیاری از بازدیدکنندگان به این منطقه می‌آیند تا از صلح و آرامشی که در طبیعت بکر آن یافت می‌شود، بهره‌برداری کنند و از روحیه‌ی آرام و شادابی برخوردار شوند.
  3. تجربه فعالیت‌های خارج از منطقه‌ی شهری: بازدید از کوه الهه نمک هرمز فرصتی است تا از زندگی در خارج از محیط شهری و ارتباط نزدیکتر با طبیعت برخوردار شوید. اینجا می‌توانید به فعالیت‌هایی مانند کوهنوردی، پیاده‌روی، عکاسی طبیعت و تماشای غروب و طلوع خورشید بپردازید.
  4. مرکز آموزشی و پژوهشی: کوه الهه نمک هرمز به دلیل تنوع طبیعی، زیستگاه گوناگونی از گیاهان و جانوران و محیطی منحصر به فرد، به عنوان یک مرکز آموزشی و پژوهشی بسیار ارزشمند است. محققان، دانشجویان و علاقه‌مندان می‌توانند این منطقه را برای مطالعات علمی و تحقیقات زیست محیطی مورد استفاده قرار دهند.

 

مشخصات فنی عکس کوه الهه نمک هرمز

ابعاد:                                4672 در 7008 سانتی متر

رزولیشن:                          300 پیکسل

پسوند:                             PSD

رنگ:                                قهوه ای 

سایز:                               28.7 مگابایت

 

نکات عکس کوه الهه نمک هرمز

در این عکس از جاذبه توریستی و گردشگری کوه الهه نمک هرمز استفاده شده است که میتوانید برای مجله ، روزنامه های خبری ، و طراحی های مربوط به تصویر استفاده کنید.

در تصویر بالا از کوه الهه نمک هرمز یکی از جاذبه های گردشگری استان هرمزگان استفاده شده است.

شما از این تصویر می توانید برای طراحی طبیعت و اماکن گردشگری هرمزگان و یا دیگر موارد تبلیغاتی استفاده کنید.

شما میتوانید این عکس با کیفیت را از سایت ایران طرح (پارس گرافیک) دانلود کنید.

 


هرمزگان , کوه الهه نمک , هرمز , جزیره هرمز , الله نمک هرمزگان , جاذبه گردشگری , اماکن گردشگری , کوه الهه نمک هرمز , الله نمک هرمز , جاذبه گردشگری هرمز , غار الهه نمک , کوه الهه نمک جاذبه گردشگری هرمز , جاذبه گردشگری هرمزگان ,
جهت ارسال نظر جدید پس از ورود به سایت فرم نظر برای شما نشان داده خواهد شد ایجاد نظر جدید
اولين نفری باشيد که در مورد اين محصول نظر ميدهيد


برای معرفی چاپخانه خود در اینجا با ما تماس بگیرید.

تلفن: 05832241325