کاشی کاری مسجد شاه

شناسه مطلب : 427626
ابعاد :4588 در 6881 پیکسل
پسوند :JPG
رزولیشن :300
حجم فایل :40.2 مگابایت
تاریخ انتشار : 1402/05/12
شما این فایل را قبلا دانلود نکرده اید
پیمان حمیدی پور (عکاس)
عکاس : پیمان حمیدی پور (عکاس)

تصویر با کیفیت مسجد امام اصفهان

این عکس ایرانی توسط تیم ایران طرح به ثبت رسیده است. 

مسجد امام اصفهان یا همچنین به نام "مسجد شاه" شناخته می‌شود، یکی از معروف‌ترین و زیباترین مساجد ایران و جهان است. این مسجد در شهر اصفهان، که قلب ایران به شمار می‌آید، واقع شده و از نظر هنری و معماری درجه‌بندی‌های بسیار بالایی در دنیا به خود دیده است.

مسجد امام اصفهان در دوره صفویه توسط شاه عباس اول، شاه ایران از دودمان صفوی، بنا شد. این مسجد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مساجد جهان شناخته می‌شود و طراحی و ساخت آن به مدت 18 سال طول کشیده است. در طراحی و ساخت مسجد امام، به معماری اسلامی، ارتباط نزدیک با طرح‌ها و آیین‌های اسلامی و استفاده از فنون معماری و هنری ایرانی توجه ویژه‌ای شده است.

 

ویژگی مسجد امام اصفهان

ویژگی‌های بارز مسجد امام اصفهان عبارت‌اند از:

1. قبه‌های بزرگ: این مسجد دارای قبه‌های بلند و بزرگی است که شاهراه اصفهان را به راحتی تشخیص می‌دهند و به محیط معابر و محل‌های اطراف شهر چشم‌پوشی نمی‌کنند.

2. نقوش و کاشی‌ها: دیوارها و ستون‌های مسجد امام با نقوش و کاشی‌های زیبا و منحصربه‌فرد تزئین شده‌اند که تاریخچه‌ها، نقوش هنری اسلامی و آیه‌های قرآنی را نمایش می‌دهند.

3. محراب و منبر: محراب اصلی مسجد امام با طرح‌ها و نقوش هنری مذهبی و زیبایی تزئین شده است. منبر نیز با طرح‌های هنری و نقوش با ارزش تزئین شده و به جلوه‌ای خاص به محلب اضافه می‌کند.

4. برج‌های خرد: مسجد امام اصفهان دارای برج‌های بلندی است که به آن‌ها برج‌های خرد می‌گویند. این برج‌ها به عنوان علائم تشریفاتی به کنارهای اصلی نمازخانه اضافه شده‌اند و به زیبایی و شکوه مسجد کمک می‌کنند.

مسجد امام اصفهان یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم ایران و نماد فرهنگی و تاریخی اصفهان محسوب می‌شود. بازدید از این مسجد به علاقه‌مندان به هنر و معماری اسلامی یک تجربه‌ی منحصربه‌فرد ارائه می‌دهد.

 

مشخصات فنی عکس مسجد امام اصفهان

ابعاد:                               4588 در 6881 پیکسل

رزولیشن:                          300 پیکسل

پسوند:                             PSD

رنگ:                                آبی

سایز:                               40.2 مگابایت

 

نکات عکس مسجد امام اصفهان

در این عکس از مسجد امام اصفهان جاذبه گردشگری اصفهان استفاده شده است که میتوانید برای مجله ، روزنامه ، و طراحی های مربوط به تصویر استفاده کنید.

در تصویر بالا از مسجد امام اصفهان جاذبه گردشگری اصفهان استفاده شده است.

شما از این تصویر می توانید برای طراحی اماکن گردشگری و تاریخی اصفهان و تصاویر اماکن گردشگری و تاریخی ایران یا دیگر موارد تبلیغاتی استفاده کنید.

شما میتوانید این عکس با کیفیت را از سایت ایران طرح (پارس گرافیک) دانلود کنید.

 

 


اماکن گردشگری , گل و مرغ , جاذبه مذهبی اصفهان , مسجد امام جاذبه مذهبی اصفهان , تصویر مسجد امام , کاشی کاری مسجد , عکس مسجد امام , اماکن گردشگری ایران , کاشی کاری مسجد جامع , کاشی کاری مسجد جامع اصفهان , مسجد امام , شمسه , تذهیب , مسجد جامع اصفهان , مینیاتور , نگار گری , کاشی کاری مسجد امام , نقوش اسلیمی , مسجد جامع , مسجد شاه عباس , مسجد امام اصفهان , کتیبه , کاشی کاری مسجد شاه , کاشی کاری , جاذبه گردشگری اصفهان ,
جهت ارسال نظر جدید پس از ورود به سایت فرم نظر برای شما نشان داده خواهد شد ایجاد نظر جدید
اولين نفری باشيد که در مورد اين محصول نظر ميدهيد


برای معرفی چاپخانه خود در اینجا با ما تماس بگیرید.

تلفن: 05832241325