مسجد امام جاذبه گردشگری اصفهان

شناسه مطلب : 427500
ابعاد :4126 در 6188 پیکسل
پسوند :JPG
رزولیشن :300
حجم فایل :36.5 مگابایت
تاریخ انتشار : 1402/05/11
شما این فایل را قبلا دانلود نکرده اید
پیمان حمیدی پور (عکاس)
عکاس : پیمان حمیدی پور (عکاس)

تصویر با کیفیت مسجد امام اصفهان

این عکس ایرانی توسط تیم ایران طرح به ثبت رسیده است. 

مسجد شاه اصفهان یا به طور رسمی مسجد شاه مسجد امام به عنوان یکی دیگر از جواهرهای هنری اصفهان و ایران محسوب می‌شود. این مسجد، در دوره صفویه به دستور شاه عباس اول و به نظر معمار مشهور ایرانی، شیخ بهایی، ساخته شده و بی‌نظیرترین نمونه‌های معماری اسلامی را به نمایش می‌گذارد. مسجد شاه اصفهان همچنین به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

 

ویژگی مسجد امام اصفهان

ویژگی‌های بارز مسجد شاه اصفهان عبارت‌اند از:

1. قاعده مسجد: مسجد شاه اصفهان با قاعده‌ای بزرگ و بسیار منظم طراحی شده است. این قاعده شامل حیاط بزرگی است که به طول ۱۶۰ متر و عرض ۵۶ متر می‌رسد و از سه طرف به ایوان‌ها (بازوی مسجد) محاط می‌شود.

2. ایوان‌ها: مسجد شاه اصفهان چهار ایوان بزرگ دارد که هر کدام طراحی و دیزاین خاص خود را دارند و باعث زیبایی و شکوه مسجد می‌شوند.

3. قبه‌ها: مسجد شاه اصفهان دو قبه بلند دارد که به‌عنوان نمادهای اصفهان شناخته می‌شوند. قبه اصلی با یک قطر بزرگ یکی از بزرگترین قبه‌های ایران محسوب می‌شود.

4. نمای خارجی: مسجد شاه اصفهان دارای نمای زیبا و با جزئیات هنری مذهبی است که با کاشی‌کاری‌های فراوان و زیبا تزئین شده‌است.

5. آرامگاه‌ها: در مسجد شاه اصفهان آرامگاه‌های معروف شاه‌زاده و شاه‌بانو به همراه شاه اصفهان (شاه عباس اول) و آقا بزرگ قرار دارد.

مسجد شاه اصفهان با زیبایی و بزرگنمایی معماری‌اش، یکی از نقاط دیدنی مهم اصفهان و ایران است. بازدید از این مکان، فرصتی عالی برای شناخت هنر اسلامی و ثقافت تاریخی ایرانی به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

 

مشخصات فنی عکس مسجد امام اصفهان

ابعاد:                               4126 در 6188 پیکسل

رزولیشن:                          300 پیکسل

پسوند:                             PSD

رنگ:                                آبی

سایز:                               36.5 مگابایت

 

نکات عکس مسجد امام اصفهان

در این عکس از مسجد امام اصفهان جاذبه گردشگری اصفهان استفاده شده است که میتوانید برای مجله ، روزنامه ، و طراحی های مربوط به تصویر استفاده کنید.

در تصویر بالا از مسجد امام اصفهان جاذبه گردشگری اصفهان استفاده شده است.

شما از این تصویر می توانید برای طراحی اماکن گردشگری و تاریخی اصفهان و تصاویر اماکن گردشگری و تاریخی ایران یا دیگر موارد تبلیغاتی استفاده کنید.

شما میتوانید این عکس با کیفیت را از سایت ایران طرح (پارس گرافیک) دانلود کنید.

 

 


اماکن گردشگری ایران , جاذبه گردشگری اصفهان , تصویر مسجد امام , مسجد شاه عباس , نگار گری , نقوش اسلیمی , مسجد جامع , تذهیب , کتیبه , گل و مرغ , مسجد امام اصفهان , مسجد امام جاذبه مذهبی اصفهان , مینیاتور , مسجد جامع اصفهان , شمسه , عکس مسجد امام , مسجد امام , کاشی کاری , اماکن گردشگری , جاذبه مذهبی اصفهان ,
جهت ارسال نظر جدید پس از ورود به سایت فرم نظر برای شما نشان داده خواهد شد ایجاد نظر جدید
اولين نفری باشيد که در مورد اين محصول نظر ميدهيد


برای معرفی چاپخانه خود در اینجا با ما تماس بگیرید.

تلفن: 05832241325