قلعه شوش: شاهکار معماری تاریخی

شناسه مطلب : 433677
ابعاد :3648 در 5472 پیکسل
پسوند :JPG
رزولیشن :300
حجم فایل :14.6 مگابایت
تاریخ انتشار : 1402/07/23
شما این فایل را قبلا دانلود نکرده اید
پیمان حمیدی پور (عکاس)
عکاس : پیمان حمیدی پور (عکاس)

تصویر با کیفیت قلعه آپادانا شوش

این عکس ایرانی توسط تیم ایران طرح به ثبت رسیده است. 

قلعه آپادانا یکی از مهمترین آثار باستانی استان خوزستان و ایران است که در شهر شوش واقع شده است. این قلعه به دوره هخامنشی (حدود 550 تا 330 پیش از میلاد) بازمی‌گردد و نمونه‌ای ارزشمند از معماری و ساختمان‌های دوران هخامنشی می‌باشد.

قلعه آپادانا از دیوارهای سنگی ساخته شده است که ضخامت آن‌ها تا 5 متر نیز می‌رسد. این دیوارها در برخی نقاط دارای حفره‌ها هستند که احتمالاً برای نگهداری اسلحه‌ها و تسلیحات مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

قلعه آپادانا از نظر تاریخی و فرهنگی اهمیت بسزایی دارد. این مکان به عنوان یک آثار باستانی مهم شناخته می‌شود و جاذبه‌ای برای گردشگران و محققان فرهنگی و تاریخی محسوب می‌شود. همچنین، موقعیت جغرافیایی آن در نزدیکی منطقه باستانی "تخت جمشید" افزایش اهمیت آن را دوچندان کرده است.

ویژگی قلعه آپادانا شوش

قلعه شوش: شاهکار معماری تاریخی قلعه آپادانا در شهر شوش، استان خوزستان واقع شده و به عنوان یکی از آثار باستانی برجسته ایران شناخته می‌شود. ویژگی‌های این قلعه عبارتند از:

  1. تاریخی: قلعه آپادانا به دوره هخامنشی (حدود 550 تا 330 پیش از میلاد) بازمی‌گردد و نمونه‌ای ارزشمند از معماری و ساختمان‌های این دوره مهم است.
  2. ساختمان‌های ضخیم: این قلعه از دیوارهای سنگی بلند و ضخیم بهره می‌برد که ضخامت آن‌ها تا 5 متر می‌رسد. این دیوارها در برخی نقاط دارای حفره‌ها هستند که احتمالاً برای نگهداری اسلحه‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
  3. اهمیت تاریخی و فرهنگی: قلعه آپادانا به عنوان یک آثار باستانی مهم ایران شناخته می‌شود و جاذبه‌ای برای گردشگران و محققان فرهنگی و تاریخی محسوب می‌شود.
  4. موقعیت جغرافیایی: واقعیت جغرافیایی این قلعه در نزدیکی منطقه باستانی "تخت جمشید" اهمیت آن را دوچندان کرده است.
  5. نمایشگاه‌ها و موزه: در اطراف قلعه آپادانا، نمایشگاه‌ها و موزه‌هایی وجود دارند که به بازدیدکنندگان اطلاعات بیشتری ارائه می‌دهند و به توضیحات تاریخی و فرهنگی اضافه می‌کنند.

 

مشخصات فنی عکس قلعه آپادانا شوش

ابعاد:                               3648 در 5472 پیکسل

رزولیشن:                          300 پیکسل

پسوند:                             PSD

رنگ:                                قهوه ای

سایز:                               14.6 مگابایت

 

نکات عکس قلعه آپادانا شوش

در این عکس از قلعه آپادانا شوش جاذبه گردشگری خوزستان استفاده شده است که میتوانید برای مجله ، روزنامه ، و طراحی های مربوط به تصویر استفاده کنید.

در تصویر بالا از قلعه آپادانا شوش جاذبه گردشگری خوزستان استفاده شده است.

شما از این تصویر می توانید برای طراحی اماکن گردشگری و تاریخی خوزستان و تصاویر اماکن گردشگری و تاریخی ایران یا دیگر موارد تبلیغاتی استفاده کنید.

شما میتوانید این عکس با کیفیت را از سایت ایران طرح (پارس گرافیک) دانلود کنید.

 

 

 


عکس قلعه آپادانا شوش , اماکن گردشگری , تصویر قلعه آپادانا شوش , شوش , قلعه آپادانا شوش , قلعه آپادانا جاذبه گردشگری خوزستان , قلعه آپادانا خوزستان , اماکن گردشگری خوزستان , قلعه آپادانا جاذبه گردشگری شوش , اماکن گردشگری ایران , جاذبه گردشگری خوزستان , جاذبه گردشگری شوش ,
جهت ارسال نظر جدید پس از ورود به سایت فرم نظر برای شما نشان داده خواهد شد ایجاد نظر جدید
اولين نفری باشيد که در مورد اين محصول نظر ميدهيد


برای معرفی چاپخانه خود در اینجا با ما تماس بگیرید.

تلفن: 05832241325