قلعه آپادانا خوزستان

شناسه مطلب : 433648
ابعاد :3648 در 5472 پیکسل
پسوند :JPG
رزولیشن :300
حجم فایل :13.9 مگابایت
تاریخ انتشار : 1402/07/23
شما این فایل را قبلا دانلود نکرده اید
پیمان حمیدی پور (عکاس)
عکاس : پیمان حمیدی پور (عکاس)

تصویر با کیفیت قلعه آپادانا شوش

این عکس ایرانی توسط تیم ایران طرح به ثبت رسیده است. 

قلعه آپادانا یکی از مکان‌های تاریخی و باستانی شهر شوش در استان خوزستان ایران می‌باشد. این قلعه با نام آپادانا به دوره هخامنشی تعلق دارد و به عنوان یک نمونه معماری باستانی مهم در این منطقه شناخته می‌شود. اسم "آپادانا" از معنی "سرزمین بزرگ" برخوردار است و به دوران شاهان هخامنشی بازمی‌گردد.

قلعه آپادانا دارای دیوارهای سنگی بلند و ضخیم است که به عنوان نمونه‌ای از معماری هخامنشی شناخته می‌شوند. این دیوارها دارای حفره‌هایی هستند که ممکن است برای نگهداری اسلحه‌ها به کار می‌رفته باشند.

این قلعه به عنوان یک مکان تاریخی و فرهنگی مهم شناخته می‌شود و بازدیدکنندگان و محققان مختلفی را جذب می‌کند. مکانیت قلعه آپادانا به حفظ و گسترش فرهنگ هخامنشی در ایران کمک کرده است.

واقع در شهر شوش و در نزدیکی منطقه تاریخی تخت جمشید، این قلعه اهمیت جغرافیایی خاصی دارد و برای گردشگران و مورخان منطقه جذابیت دارد. تاریخچه تاریخی آپادانا باستانی و ارتباط آن با دوره هخامنشی یک مبحث مورد مطالعه و تحقیق است.

ویژگی قلعه آپادانا شوش

ویژگی‌های قلعه آپادانا در شوش، ایران عبارتند از:

  1. ساختمان هخامنشی: قلعه آپادانا به دوران هخامنشی بازمی‌گردد و از دیوارهای سنگی ضخیم و بلند ساخته شده است. این دیوارها نمونه‌ای از معماری دفاعی هخامنشی را نشان می‌دهند.
  2. مکان تاریخی: این قلعه یک مکان تاریخی و باستانی ایران است و به عنوان یکی از آثار باستانی مهم در کشور شناخته می‌شود.
  3. محل ارتباط با تاریخ هخامنشی: آپادانا به عنوان مکانی با ارتباط به تاریخ هخامنشی و فرهنگ آن دوره اهمیت دارد و نقش مهمی در حفظ و گسترش فرهنگ هخامنشی ایفا می‌کند.
  4. موقعیت جغرافیایی: قلعه آپادانا در منطقه شوش و نزدیک به منطقه باستانی تخت جمشید واقع شده است، که از لحاظ جغرافیایی اهمیت بزرگی دارد.

 

مشخصات فنی عکس قلعه آپادانا شوش

ابعاد:                               3648 در 5472 پیکسل

رزولیشن:                          300 پیکسل

پسوند:                             PSD

رنگ:                                قهوه ای

سایز:                               13.9 مگابایت

 

نکات عکس قلعه آپادانا شوش

در این عکس از قلعه آپادانا شوش جاذبه گردشگری خوزستان استفاده شده است که میتوانید برای مجله ، روزنامه ، و طراحی های مربوط به تصویر استفاده کنید.

در تصویر بالا از قلعه آپادانا شوش جاذبه گردشگری خوزستان استفاده شده است.

شما از این تصویر می توانید برای طراحی اماکن گردشگری و تاریخی خوزستان و تصاویر اماکن گردشگری و تاریخی ایران یا دیگر موارد تبلیغاتی استفاده کنید.

شما میتوانید این عکس با کیفیت را از سایت ایران طرح (پارس گرافیک) دانلود کنید.

 

 

 


قلعه آپادانا جاذبه گردشگری خوزستان , قلعه آپادانا خوزستان , جاذبه گردشگری شوش , قلعه آپادانا جاذبه گردشگری شوش , اماکن گردشگری ایران , عکس قلعه آپادانا شوش , اماکن گردشگری , شوش , تصویر قلعه آپادانا شوش , جاذبه گردشگری خوزستان , قلعه آپادانا شوش , اماکن گردشگری خوزستان ,
جهت ارسال نظر جدید پس از ورود به سایت فرم نظر برای شما نشان داده خواهد شد ایجاد نظر جدید
اولين نفری باشيد که در مورد اين محصول نظر ميدهيد


برای معرفی چاپخانه خود در اینجا با ما تماس بگیرید.

تلفن: 05832241325