قلعه آپادانا جاذبه گردشگری شوش

شناسه مطلب : 433647
ابعاد :3648 در 5472 پیکسل
پسوند :JPG
رزولیشن :300
حجم فایل :13.9 مگابایت
تاریخ انتشار : 1402/07/23
شما این فایل را قبلا دانلود نکرده اید
پیمان حمیدی پور (عکاس)
عکاس : پیمان حمیدی پور (عکاس)

تصویر با کیفیت قلعه آپادانا شوش

این عکس ایرانی توسط تیم ایران طرح به ثبت رسیده است. 

قلعه آپادانا یکی از آثار باستانی مهم استان خوزستان و ایران است که در شهر شوش واقع شده است. این قلعه به دوره هخامنشی باز می‌گردد و نام "آپادانا" به معنی "سرزمین بزرگ" است. ساختار این قلعه شامل دیوارهای سنگی بلند و ضخیم می‌شود و نمونه‌ای از معماری دوران هخامنشی محسوب می‌شود. اهمیت تاریخی و فرهنگی این قلعه باعث جذب گردشگران و محققان فرهنگی و تاریخی شده است. قلعه آپادانا در نزدیکی منطقه باستانی "تخت جمشید" واقع شده است.

ویژگی قلعه آپادانا شوش

قلعه آپادانا یا آپادانا قلعه‌ای تاریخی است که در شهر شوش واقع شده است. این قلعه به عنوان یکی از آثار باستانی مهم استان خوزستان و ایران شناخته می‌شود. نام "آپادانا" مربوط به دوره هخامنشی است و به معنی "سرزمین بزرگ" است.

ویژگی‌های قلعه آپادانا شوش:

  1. تاریخچه تاریخی: قلعه آپادانا به دوره هخامنشی (حدود 550 تا 330 پیش از میلاد) باز می‌گردد. این قلعه بر اساس نقشه‌های شهری هخامنشی شوش ساخته شده است.

  2. ساختار و معماری: قلعه آپادانا از دیوارهای سنگی بلند و ضخیم بهره می‌برد که به خوبی نمونه‌ای از معماری دوران هخامنشی است. این دیوارها حفره‌هایی دارند که احتمالاً برای نگهداری اسلحه‌ها به کار می‌رفته‌اند.

  3. اهمیت تاریخی و فرهنگی: قلعه آپادانا به عنوان یک آثار باستانی مهم در ایران شناخته می‌شود و جذب گردشگران و محققان فرهنگی و تاریخی می‌کند. این قلعه نقش مهمی در حفظ و گسترش فرهنگ هخامنشی داشته است.

  4. موقعیت جغرافیایی: قلعه آپادانا در شهر شوش، استان خوزستان، و در نزدیکی منطقه باستانی "تخت جمشید" واقع شده است. این موقعیت جغرافیایی اهمیت بزرگی برای قلعه آپادانا دارد.

 

مشخصات فنی عکس قلعه آپادانا شوش

ابعاد:                               3648 در 5472 پیکسل

رزولیشن:                          300 پیکسل

پسوند:                             PSD

رنگ:                                قهوه ای

سایز:                               13.9 مگابایت

 

نکات عکس قلعه آپادانا شوش

در این عکس از قلعه آپادانا شوش جاذبه گردشگری خوزستان استفاده شده است که میتوانید برای مجله ، روزنامه ، و طراحی های مربوط به تصویر استفاده کنید.

در تصویر بالا از قلعه آپادانا شوش جاذبه گردشگری خوزستان استفاده شده است.

شما از این تصویر می توانید برای طراحی اماکن گردشگری و تاریخی خوزستان و تصاویر اماکن گردشگری و تاریخی ایران یا دیگر موارد تبلیغاتی استفاده کنید.

شما میتوانید این عکس با کیفیت را از سایت ایران طرح (پارس گرافیک) دانلود کنید.

 

 

 


جاذبه گردشگری شوش , شوش , تصویر قلعه آپادانا شوش , عکس قلعه آپادانا شوش , قلعه آپادانا شوش , قلعه آپادانا جاذبه گردشگری شوش , جاذبه گردشگری خوزستان , قلعه آپادانا جاذبه گردشگری خوزستان , اماکن گردشگری ایران , اماکن گردشگری خوزستان , اماکن گردشگری , قلعه آپادانا خوزستان ,
جهت ارسال نظر جدید پس از ورود به سایت فرم نظر برای شما نشان داده خواهد شد ایجاد نظر جدید
اولين نفری باشيد که در مورد اين محصول نظر ميدهيد


برای معرفی چاپخانه خود در اینجا با ما تماس بگیرید.

تلفن: 05832241325