طبیعت شهرکرد

شناسه مطلب : 426509
ابعاد :4672 در 7008 پیکسل
پسوند :JPG
رزولیشن :300
حجم فایل :21.2 مگابایت
تاریخ انتشار : 1402/04/29
شما این فایل را قبلا دانلود نکرده اید
پیمان حمیدی پور (عکاس)
عکاس : پیمان حمیدی پور (عکاس)

تصویر با کیفیت طبیعت چهارمحال و بختیاری

این عکس ایرانی توسط تیم ایران طرح به ثبت رسیده است.

چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های ایران است و در جنوب غربی کشور قرار دارد. نام این استان از ترکیب دو ناحیه تاریخی چهارمحال و بختیاری است که هر کدام جزء مناطق مستقلی در گذشته بودند. استان چهارمحال و بختیاری با مرکزیت شهر شهرکرد واقع شده است.

این استان از شمال به استان اصفهان، از شرق به استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد، از جنوب به استان کهگیلویه و بویراحمد و لرستان و از غرب به استان لرستان محدود می‌شود.

طبیعت استان چهارمحال و بختیاری زیبا و متنوع است. این استان دارای کوهستان‌ها، رشته‌کوه‌ها، دره‌ها، رودخانه‌ها و دریاچه‌های زیباست. جنگل‌های سرسبز و پوشیده از درختان در برخی مناطق استان وجود دارد که زیبایی و جذابیت طبیعت را بیشتر می‌کند.

بین مهمترین مناطق طبیعی این استان می‌توان به رشته کوه‌های زاگرس، دره سفید، روستای کوهرنگ، دریاچه کارون و رودخانه زاینده‌رود اشاره کرد. همچنین در منطقه‌ای به نام گردنه مرغمی می‌توانید طبیعتی بسیار زیبا و کوه‌های سرسبز را مشاهده کنید.

به طور کلی، استان چهارمحال و بختیاری با طبیعت خوب و مناظر زیبا، مناطق گردشگری متنوع و فرهنگ مردمان محلی، یکی از مقاصد محبوب گردشگری در ایران است.

 

ویژگی طبیعت چهارمحال و بختیاری

ویژگی‌های طبیعتی استان چهارمحال و بختیاری شامل موارد زیر است:

1. کوهستان‌ها: این استان در کوهپایه‌های زاگرس واقع شده است و به همین دلیل دارای تعداد زیادی کوه و کوهستان است. این کوهستان‌ها زیبا و صخره‌ای بوده و می‌توان از آن‌ها برای صعود کوهنوردی استفاده کرد. برخی از کوه‌های مشهور این منطقه عبارتند از: کوه بیستون، کوه لشکرک، کوه خوشکان و کوه کرند.

2. رودخانه‌ها: استان چهارمحال و بختیاری دارای رودخانه‌های مهمی است که از کوهستان‌ها سرچشمه می‌گیرند. رودخانه زاینده‌رود که در غرب استان جریان دارد، یکی از مهمترین رودخانه‌های این منطقه است. این رودخانه مناظر طبیعی زیبا، آبشارها و جنگل‌های سرسبزی را به همراه دارد.

3. دره‌ها: دره‌های شگفت‌انگیزی نیز در چهارمحال و بختیاری قرار دارد. این دره‌ها با پوشش گیاهی فراوان و مناظر طبیعی زیبا مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرند. دره ارن، دره دالکی و دره کوهک شهرکرد نمونه‌هایی از دره‌های زیبای این منطقه هستند.

4. جنگل‌ها: استان چهارمحال و بختیاری دارای جنگل‌های وسیعی است که زیبایی و ثروت طبیعی بسیاری را در خود جای داده‌اند. جنگل‌های دزفول که در منطقه کوهستانی دزفول واقع شده‌اند، جنگل‌های سرسبز و پر از گونه‌های گیاهی و جانوری متنوعی هستند.

5. دریاچه: در استان چهارمحال و بختیاری، دریاچه بردسیر واقع شده است. این دریاچه با آبی بسیار صاف و زیبا، جذب گردشگران بسیاری را به خود اختصاص داده است.

به طور کلی، طبیعت چهارمحال و بختیاری شامل کوهستان‌ها، رودخانه‌ها، دره‌ها، جنگل‌ها و دریاچه‌های زیبا است که این استان را به یک مقصد گردشگری طبیعت‌گردی مطلوب تبدیل کرده است.

 

مشخصات فنی عکس طبیعت چهارمحال و بختیاری

ابعاد:                               4672 در 7008 پیکسل

رزولیشن:                          300 پیکسل

پسوند:                             PSD

رنگ:                                سبز ، قهوه ای 

سایز:                               21.2 مگابایت

 

نکات عکس طبیعت چهارمحال و بختیاری

در این عکس از طبیعت جاذبه گردشگری چهارمحال و بختیاری استفاده شده است که میتوانید برای مجله ، روزنامه ، و طراحی های مربوط به تصویر استفاده کنید.

در تصویر بالا از طبیعت جاذبه گردشگری چهارمحال و بختیاری استفاده شده است.

شما از این تصویر می توانید برای طراحی اماکن گردشگری و تاریخی چهارمحال و بختیاری و تصاویر اماکن گردشگری و تاریخی ایران یا دیگر موارد تبلیغاتی استفاده کنید.

شما میتوانید این عکس با کیفیت را از سایت ایران طرح (پارس گرافیک) دانلود کنید.

 

 


طبیعت , طبیعت شهرکرد , طبیعت چهارمحال و بختیاری , تصویر طبیعت چهارمحال و بختیاری , اماکن گردشگری ایران , اماکن گردشگری چهارمحال و بختیاری , طبیعت , اماکن گردشگری , چهارمحال و بختیاری , عکس طبیعت چهارمحال و بختیاری , جاذبه گردشگری چهارمحال و بختیاری ,
جهت ارسال نظر جدید پس از ورود به سایت فرم نظر برای شما نشان داده خواهد شد ایجاد نظر جدید
اولين نفری باشيد که در مورد اين محصول نظر ميدهيد


برای معرفی چاپخانه خود در اینجا با ما تماس بگیرید.

تلفن: 05832241325