شاهکار طبیعت: کوه الهه نمک هرمز

شناسه مطلب : 423068
ابعاد :7008 در 4672 پیکسل
پسوند :JPG
رزولیشن :300
حجم فایل :27.1 مگابایت
تاریخ انتشار : 1402/03/18
شما این فایل را قبلا دانلود نکرده اید
پیمان حمیدی پور (عکاس)
عکاس : پیمان حمیدی پور (عکاس)

تصویر با کیفیت کوه الهه نمک هرمز

این عکس ایرانی توسط تیم ایران طرح به ثبت رسیده است.

دره الهه نمک هرمز یکی از جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر و زیبای استان هرمزگان در جنوب ایران است. این دره در قسمت شرقی کوه الهه نمک واقع شده و به دلیل زیبایی و مناظر طبیعی خیره‌کننده‌ای که در آن قابل مشاهده است، یکی از مقاصد محبوب گردشگری است.

دره الهه نمک هرمز با ترکیبی از عوامل طبیعی شگفت‌انگیز همچون سنگ‌های نمکی شکل‌پذیر و خاص، سرازیرشدگی‌های زیبا در تمام طول دره، طبیعت پوشیده از درختان و گیاهان، رودخانه‌های کوچک و آبشارهای آرامش‌بخش، زیبایی بی‌نظیری را به ارمغان می‌آورد.

یکی از دیدنی‌های جذاب و زیبای جزیره هرمز،‌ کوه الهه نمک یا دره سکوت است که به‌دلیل وفور نمک در جزیره شکل گرفته است. صخره‌هایی از جنس بلورهای نمکی که به شکل‌های مختلف تراش خورده‌اند، در منطقه‌ای بزرگ و پر از نمک قرار دارند.

ترکیب این رنگ سفید و بلورهای نمکی در کنار خاک سرخ جزیره در این منطقه یک پدیده طبیعی زیبا را ایجاد کرده است. الهه نمک هرمز، کوهی از نمک است. در نگاه اول وقتی از دور آن‌را می‌بینید، ابهت و زیبایی خاصی دارد. در پایین این کوه نمک رودخانه کوچکی جاری است که به‌خاطر رنگ خاک جزیره به رنگ نارنجی در آمده است و زیبایی الهه را بیشتر کرده است.

 

ویژگی کوه الهه نمک هرمز

از مهم‌ترین ویژگی‌های غار الهه نمک هرمز می‌توان به یک‌پارچگی بلور رسوبی تشکیل‌دهنده آن اشاره کرد. رسوبات موجود در دیواره‌های این غار باشکوه علاوه بر جلوگیری از انعکاس صدا می‌توانند درست مانند منشور عمل کرده و نور را به طیف‌ها و رنگ‌های گوناگون تجزیه کنند. مجموع این عوامل، سکوتی آرامش‌بخش و زیبایی اسرارآمیزی به فضای داخلی غار می‌بخشد.
وجود جویبارهای سرشار از آب رنگین، زمین‌های نمکی، سنگ‌های رنگارنگ و شکوه وصف‌ناپذیر محیط از دیگر ویژگی‌هایی است که غار فیروزه‌ای را از سایر غارهای ایران متمایز می‌کند. تنوع رنگ سنگ‌ها و رسوبات این غار ناشی از وجود مواد معدنی و کانی‌های مختلفی است که هر یک از مشخصات منحصر به‌فردی برخوردارند.

 

مشخصات فنی عکس کوه الهه نمک هرمز

ابعاد:                                7008 در 4672 سانتی متر

رزولیشن:                          300 پیکسل

پسوند:                             PSD

رنگ:                                قهوه ای 

سایز:                               27.1 مگابایت

 

نکات عکس کوه الهه نمک هرمز

در این عکس از جاذبه توریستی و گردشگری کوه الهه نمک هرمز استفاده شده است که میتوانید برای مجله ، روزنامه های خبری ، و طراحی های مربوط به تصویر استفاده کنید.

در تصویر بالا از کوه الهه نمک هرمز یکی از جاذبه های گردشگری استان هرمزگان استفاده شده است.

شما از این تصویر می توانید برای طراحی طبیعت و اماکن گردشگری هرمزگان و یا دیگر موارد تبلیغاتی استفاده کنید.

شما میتوانید این عکس با کیفیت را از سایت ایران طرح (پارس گرافیک) دانلود کنید.

 


جزیره هرمز , کوه الهه نمک جاذبه گردشگری هرمز , جاذبه گردشگری هرمزگان , کوه الهه نمک , جاذبه گردشگری , هرمزگان , اماکن گردشگری , غار الهه نمک , الهه نمک هرمز , جاذبه گردشگری هرمز , هرمز , کوه الهه نمک هرمز , غار الهه نمک ,
جهت ارسال نظر جدید پس از ورود به سایت فرم نظر برای شما نشان داده خواهد شد ایجاد نظر جدید
اولين نفری باشيد که در مورد اين محصول نظر ميدهيد


برای معرفی چاپخانه خود در اینجا با ما تماس بگیرید.

تلفن: 05832241325