سد کارون: نماد بزرگی و توسعه در خوزستان

شناسه مطلب : 433556
ابعاد :3648 در 5472 پیکسل
پسوند :JPG
رزولیشن :300
حجم فایل :13.7 مگابایت
تاریخ انتشار : 1402/07/22
شما این فایل را قبلا دانلود نکرده اید
پیمان حمیدی پور (عکاس)
عکاس : پیمان حمیدی پور (عکاس)

تصویر با کیفیت سد کارون

این عکس ایرانی توسط تیم ایران طرح به ثبت رسیده است. 

سد کارون با ارتفاع حدود ۱۲۵ متر از اساس سد و طول حدود ۵۸۰۰ متر از برجستگی بالاترین نقطه‌اش شهرت دارد. این سد دارای دریاچه‌ای به وسعت حدود ۵۲ کیلومتر مربع است که به نام دریاچه کارون شناخته می‌شود. این دریاچه یک منبع مهم برای مهمانی‌ها، مهاجرت پرندگان و زندگی حیوانات آبزی در منطقه می‌باشد.

سد کارون به‌عنوان یکی از عظیم‌ترین زیرساخت‌های آبی کشور، تاثیر مهمی در توسعه کشاورزی و بخش‌های مختلف اقتصادی منطقه و حتی سطح کشور داشته است. با تامین منابع آبی منطقه، این سد در کاهش بحران‌های کم‌آبی و تقویت توسعه‌های صنعتی و کشاورزی تاثیر گذار بوده است.

علاوه بر این، سد کارون یکی از مهم‌ترین مکان‌های گردشگری در استان خوزستان است. مناظر زیبا و فراوانی که اطراف دریاچه کارون ارائه می‌دهد، باعث شده تا این منطقه یک مقصد محبوب برای گردشگران داخلی و خارجی باشد.

سد کارون به عنوان نمادی از توانمندی‌ها و توسعه زیرساخت‌های آبی در ایران، نقش بسزایی در تامین نیازهای آبی و برقی منطقه و کل کشور ایفا می‌کند و اثرات مثبت و برجسته‌ای بر روند توسعه و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی این ناحیه و کشور به طور کلی داشته است.

ویژگی سد کارون

ویژگی‌های سد کارون عبارتند از:

1. دیوار خاکی: سد کارون از دیوار خاکی ایجاد شده است که ارتفاع بلندی دارد و در جریان رودخانه قرار گرفته است. این دیوار خاکی باعث ایجاد دریاچه کارون می‌شود.

2. دریاچه کارون: ساخت این دیوار خاکی منجر به ایجاد یک دریاچه اصطکاکی بزرگ به نام دریاچه کارون شده است. این دریاچه تنظیم جریان آب رودخانه کارون و تأمین منابع آبی برای مصارف مختلف اقتصادی و اجتماعی در منطقه می‌کند.

3. آبیاری: یکی از وظایف اصلی سد کارون، تأمین آب برای آبیاری زمین‌های کشاورزی در منطقه است. این ویژگی مهم در توسعه کشاورزی و افزایش تولید محصولات کشاورزی در خوزستان ایفای نقش می‌کند.

4. تولید برق: سد کارون علاوه بر تأمین آب، تولید برق نیز دارد. نیروگاه برقی متصل به سد انرژی برق تولید می‌کند که در تأمین انرژی برای صنایع و مصارف مختلف منطقه و کشور موثر است.

5. کنترل سیل: سد کارون در مواقع سیلاب و تغییرات آب و هوایی به عنوان یک عنصر مهم در کنترل سیل و حفاظت از مناطق شهری و روستایی در اطراف رودخانه کارون عمل می‌کند.

6. تأمین آب شرب: این سد همچنین برای تأمین آب شرب برای جمعیت محلی استفاده می‌شود و نقش مهمی در تأمین منابع آبی برای مصرف مردم و صنعت‌های منطقه ایفا می‌کند.

سد کارون به‌عنوان یک پروژه چندمنظوره با اهمیت اقتصادی و اجتماعی بسیار بزرگ در ایران شناخته می‌شود و در تأمین منابع آبی و انرژی برای خوزستان و سایر مناطق تأثیرگذار است.

مشخصات فنی عکس سد کارون

ابعاد:                               3648 در 5472 پیکسل

رزولیشن:                          300 پیکسل

پسوند:                             PSD

رنگ:                                قهوه ای ، آبی

سایز:                               13.7 مگابایت

 

نکات عکس سد کارون

در این عکس از سد کارون جاذبه گردشگری خوزستان استفاده شده است که میتوانید برای مجله ، روزنامه ، و طراحی های مربوط به تصویر استفاده کنید.

در تصویر بالا از سد کارون جاذبه گردشگری خوزستان استفاده شده است.

شما از این تصویر می توانید برای طراحی اماکن گردشگری و تاریخی خوزستان و تصاویر اماکن گردشگری و تاریخی ایران یا دیگر موارد تبلیغاتی استفاده کنید.

شما میتوانید این عکس با کیفیت را از سایت ایران طرح (پارس گرافیک) دانلود کنید.

 

 

 


سد کارون , اماکن گردشگری , جاذبه گردشگری خوزستان , تصویر سد کارون , عکس سد کارون , اماکن گردشگری خوزستان , سد کارون جاذبه گردشگری خوزستان , اماکن گردشگری ایران , سد خوزستان , سد کارون خوزستان ,
جهت ارسال نظر جدید پس از ورود به سایت فرم نظر برای شما نشان داده خواهد شد ایجاد نظر جدید
اولين نفری باشيد که در مورد اين محصول نظر ميدهيد


برای معرفی چاپخانه خود در اینجا با ما تماس بگیرید.

تلفن: 05832241325