تعزیه خوانی محرم

شناسه مطلب : 424951
ابعاد :4776 در 2874 پیکسل
پسوند :JPG
رزولیشن :300
حجم فایل :4.68 مگابایت
تاریخ انتشار : 1402/04/14
شما این فایل را قبلا دانلود نکرده اید
پیمان حمیدی پور (عکاس)
عکاس : پیمان حمیدی پور (عکاس)

تصویر با کیفیت تعزیه خوانی محرم

این عکس ایرانی توسط تیم ایران طرح به ثبت رسیده است.

محرم یکی از ماه‌های مقدس در تقویم اسلامی است که برابر با ماه اول سال هجری قمری است. این ماه به ویژه برای اهل بیت عصمت و طهارت، به خصوص امام حسین (ع)، حفیظهم الله، واقعه عاشورا و شهادت امام حسین (ع) در نزد شیعیان جهان مورد عزاداری و تجدید عزم برای حفظ عدالت و حقوق انسانی است.

ماه محرم متعلق به همه مسلمانان است و به عنوان ماهی از عبادت، تفکر و اعتکاف شناخته می‌شود. در طول این ماه، مراسمات عزاداری، سخنرانی‌ها، مدیحه‌سرایی و روضه‌خوانی برگزار می‌شود تا از شهدای کربلا و مظلومیت‌هایی که در آن واقعه رخ داد، یاد شود و در ضمن ارزش‌های انسانی و اسلامی تجدید نظر شود.

عزاداران در این ماه عموماً با پوشیدن لباس‌های سیاه، تجدید عزم برای مبارزه با ظلم و استبداد، برگزاری مراسم عزاداری در حسینیه‌ها و مساجد، خواندن مداحی‌ها و مرثیه‌ها، حضور در مراسمات تعزیه و روضه‌خوانی، و اعمال خاص دینی مانند روزه‌داری و صلوات خوانی در طول این ماه اظهار عشق و محبت به اهل بیت عصمت و طهارت و ارادت به امام حسین (ع) می‌کنند.

محرم به‌عنوان ماهی از عزاداری، تفکر و اعتکاف شناخته می‌شود و در طول آن مسلمانان سعی می‌کنند عبرت‌ها و درس‌هایی که از واقعه عاشورا گرفته می‌شود را در زندگی خود به‌کار بگیرند و ارادت و محبت خود را نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت بیان کنند.

 

مراسم تعزیه خوانی محرم

شبیه‌خوانی در ماه محرم، به خصوص در محل‌های مذهبی شیعیان، یک فعالیت عزاداری و مذهبی مشترک است. در این رویداد، شبیهان و عزاداران حسینی به صورت گروهی یا فردی با لباس‌های سیاه و صورتی پوشیده، با خواندن مداحی‌ها و مرثیه‌هایی که در باب عزاداری اهل بیت (ع) و واقعه عاشورا است، در تجمع‌ها و مراکز مذهبی شرکت می‌کنند.

شبیه‌خوانی محرم به منظور یادآوری تلخی و غم اهل بیت (ع) و شهادت امام حسین (ع) و یارانش در روز عاشورا برگزار می‌شود. در این مراسم، مرثیه‌سراها و مداحان به نوعی نمایندگان صدایی از سوگواری و عزاداری مردم هستند. آنها با استفاده از قوافی و بیت‌های شعری، داستان‌ها و توصیف‌های تلخ و عذاب‌آوری از واقعه کربلا را بیان می‌کنند و حس تاسف، تأثر و عزاداری را در میان حاضران برانگیزانند.

شبیه‌خوانی محرم همچنین به عنوان یک فرصت برای تفکر و انسجام اجتماعی نیز شناخته می‌شود. در طول این مراسم، عزاداران از معنویت و تفکر در مسائلی از قبیل عدالت، مبارزه با استبداد و تضحیات برای دفاع از حق درس می‌گیرند و ارتباط و انسجام اجتماعی بین آنها تقویت می‌شود.

 

مشخصات فنی عکس تعزیه خوانی محرم

ابعاد:                               4776 در 2874 پیکسل

رزولیشن:                          300 پیکسل

پسوند:                             PSD

رنگ:                                مشکی

سایز:                               4.68 مگابایت

 

نکات عکس تعزیه خوانی محرم

در این عکس از مرد ایرانی در نمایش تعزیه خوانی محرم استفاده شده است که میتوانید برای مجله ، روزنامه ، و طراحی های مربوط به تصویر استفاده کنید.

در تصویر بالا از مرد ایرانی در نمایش تعزیه خوانی محرم استفاده شده است.

شما از این تصویر می توانید برای طراحی بنر مذهبی و بنر محرم یا دیگر موارد تبلیغاتی استفاده کنید.

شما میتوانید این عکس با کیفیت را از سایت ایران طرح (پارس گرافیک) دانلود کنید.

 


مرد ایرانی , نمایش های محرم , شبیه خوانی , عاشورا , تصویر محرم , عکس تعزیه خوانی , مراسم مذهبی , مراسم تعزیه خوانی , مراسم عزاداری , نمایش تعزیه خوانی , مرد , مراسم محرم , تاسوعا , تعزیه خوانی محرم , ماه محرم , تعزیه خوانی , ماه عزاداری , عکس محرم , محرم , مراسم مذهبی محرم ,
جهت ارسال نظر جدید پس از ورود به سایت فرم نظر برای شما نشان داده خواهد شد ایجاد نظر جدید
اولين نفری باشيد که در مورد اين محصول نظر ميدهيد


برای معرفی چاپخانه خود در اینجا با ما تماس بگیرید.

تلفن: 05832241325