تصویر با کیفیت کوه الهه هرمز

شناسه مطلب : 423072
ابعاد :4672 در 7008 پیکسل
پسوند :JPG
رزولیشن :300
حجم فایل :23.8 مگابایت
تاریخ انتشار : 1402/03/18
شما این فایل را قبلا دانلود نکرده اید
پیمان حمیدی پور (عکاس)
عکاس : پیمان حمیدی پور (عکاس)

تصویر با کیفیت کوه الهه نمک هرمز

این عکس ایرانی توسط تیم ایران طرح به ثبت رسیده است.

کوه و غار الهه نمک ازجاذبه‌های معروف جزیره هرمز هستند و گردشگران را به این منطقه جذب می‌کنند. کوه الهه نمک در واقع یک بلور نمکی بزرگ است. این کوه و غار دورن آن، طی سالیان زیاد در اثر فعالیت‌های زمین‌شناسی و فرسایش آبی و بادی شکل گرفته‌اند. کوه الهه نمک برخلاف دیگر کوه‌ها صدا را منعکس نمی‌کند و سکوت آرامش‌بخشی به فضا می‌بخشد.

زیر کوه الهه نمک، آبی با رنگ نارنجی جریان دارد. صدای این حرکت و پویایی، فضا را دلنشین‌تر می‌کند. جریان این آب به کمک پدیده‌های طبیعی دیگر، طی سال‌های زیاد سبب ظهور غار الهه نمک یا غار فیروزه‌ای در دل کوه الهه نمک شده‌اند.

در نزدیکی غار الهه نمکی، زمین پوشیده از برف به نظر می‌رسد؛ اما با کمی دقت می‌توان فهمید چیزی که برف به نظر می‌آید در واقع نمک است. قدم زدن روی این بلورهای نمکی صدای جالبی ایجاد می‌کند. نزدیک غار، حوضچه‌های آب نمک بیشتری وجود دارند. سطح هرکدام از این حوضچه‌ها گلوله‌های نمکی به هم چسبیده‌ و لایه‌ای محکم ایجاد کرده‌اند؛ طوری که می‌توان روی آن‌ها راه رفت.

 

عناصر عکس کوه الهه نمک هرمز

  1. ارتباط با اسطوره‌ها و داستان‌های محلی: کوه الهه نمک هرمز به عنوان یک منطقه با تاریخ و فرهنگ قدیمی، ارتباط نزدیکی با اسطوره‌ها و داستان‌های محلی دارد. برخی از این داستان‌ها درباره‌ی خلقت کوه، موجودات افسانه‌ای و قدرت‌های ماورایی مرتبط با کوه الهه نمک هستند که برای بازدیدکنندگان یک جذابیت ویژه را به همراه دارند.
  2. صلح و آرامش: کوه الهه نمک هرمز به عنوان یک مقصد طبیعی، یک جایگاه معنوی و آرامش بخش در ذهن افراد دارد. بسیاری از بازدیدکنندگان به این منطقه می‌آیند تا از صلح و آرامشی که در طبیعت بکر آن یافت می‌شود، بهره‌برداری کنند و از روحیه‌ی آرام و شادابی برخوردار شوند.
  3. تجربه فعالیت‌های خارج از منطقه‌ی شهری: بازدید از کوه الهه نمک هرمز فرصتی است تا از زندگی در خارج از محیط شهری و ارتباط نزدیکتر با طبیعت برخوردار شوید. اینجا می‌توانید به فعالیت‌هایی مانند کوهنوردی، پیاده‌روی، عکاسی طبیعت و تماشای غروب و طلوع خورشید بپردازید.
  4. مرکز آموزشی و پژوهشی: کوه الهه نمک هرمز به دلیل تنوع طبیعی، زیستگاه گوناگونی از گیاهان و جانوران و محیطی منحصر به فرد، به عنوان یک مرکز آموزشی و پژوهشی بسیار ارزشمند است. محققان، دانشجویان و علاقه‌مندان می‌توانند این منطقه را برای مطالعات علمی و تحقیقات زیست محیطی مورد استفاده قرار دهند.

 

مشخصات فنی عکس کوه الهه نمک هرمز

ابعاد:                                4672 در 7008 سانتی متر

رزولیشن:                          300 پیکسل

پسوند:                             PSD

رنگ:                                قهوه ای ، قرمز

سایز:                               23.8 مگابایت

 

نکات عکس کوه الهه نمک هرمز

در این عکس از جاذبه توریستی و گردشگری کوه الهه نمک هرمز استفاده شده است که میتوانید برای مجله ، روزنامه های خبری ، و طراحی های مربوط به تصویر استفاده کنید.

در تصویر بالا از کوه الهه نمک هرمز یکی از جاذبه های گردشگری استان هرمزگان استفاده شده است.

شما از این تصویر می توانید برای طراحی طبیعت و اماکن گردشگری هرمزگان و یا دیگر موارد تبلیغاتی استفاده کنید.

شما میتوانید این عکس با کیفیت را از سایت ایران طرح (پارس گرافیک) دانلود کنید.

 


هرمزگان , جاذبه گردشگری هرمز , هرمز , کوه الهه نمک , جزیره هرمز , جاذبه گردشگری , غار الهه نمک , الهه نمک هرمز , کوه الهه نمک هرمز , جاذبه گردشگری هرمزگان , اماکن گردشگری , کوه الهه نمک جاذبه گردشگری هرمز , غار الهه نمک ,
جهت ارسال نظر جدید پس از ورود به سایت فرم نظر برای شما نشان داده خواهد شد ایجاد نظر جدید
اولين نفری باشيد که در مورد اين محصول نظر ميدهيد


برای معرفی چاپخانه خود در اینجا با ما تماس بگیرید.

تلفن: 05832241325