بقعه چلبی اوغلی

شناسه مطلب : 439970
ابعاد :3648 در 5472 پیکسل
پسوند :JPG
رزولیشن :300
حجم فایل :17.7 مگابایت
تاریخ انتشار : 1402/11/08
شما این فایل را قبلا دانلود نکرده اید
پیمان حمیدی پور (عکاس)
عکاس : پیمان حمیدی پور (عکاس)

تصویر با کیفیت بقعه چلبی اوغلی

این عکس ایرانی توسط تیم پارس گرافیک به ثبت رسیده است.

بقعه چلبی اوغلی یکی از آثار باستانی مهم است که در استان زنجان در ایران واقع شده است. این بنا در روستای چلبی اوغلی، حدود ۳۵ کیلومتری شهر زنجان واقع شده است. این بنا به عنوان یکی از آثار تاریخی و فرهنگی مهم منطقه شناخته می‌شود.

بقعه چلبی اوغلی، که در دورهٔ صفویه ساخته شده، دارای معماری زیبا و مهارت‌هنری بسیاری است. این بنا شامل اماکنی مانند مسجد، حیاط داخلی، مناره، و زندانی است. از لحاظ معماری، بقعه چلبی اوغلی مخلوطی از عناصر معماری ایرانی و اسلامی را نشان می‌دهد و از جذابیت‌های گردشگری منطقه است.

امروزه، بقعه چلبی اوغلی به عنوان یک مقصد گردشگری مهم در استان زنجان شناخته می‌شود و با استفاده از زیرساخت‌های گردشگری مناسب، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

ویژگی بقعه چلبی اوغلی

بقعه چلبی اوغلی ویژگی‌های معماری و تاریخی منحصر به فردی دارد که آن را از سایر ساختمان‌ها متمایز می‌کند. برخی از ویژگی‌های این بنا عبارتند از:

  1. معماری قاجاری: بقعه چلبی اوغلی به دوران قاجاریه بازمی‌گردد و ویژگی‌های معماری این دوره را به خوبی نشان می‌دهد، از جمله استفاده از آجر سفید و موزائیک‌های چینی در طراحی دیوارها و سقف‌ها.
  2. طراحی داخلی مذهبی: داخل بقعه با تزئینات معنوی و مذهبی زیبا از جمله نقوش و آرمان‌های مذهبی تزئین شده است که به بازدیدکنندگان احساس فراوانی از ارتباط با معنویات و مذهب به وجود می‌آورد.
  3. معماری آرامگاهی: بقعه چلبی اوغلی به عنوان یک آرامگاه مورد استفاده قرار گرفته و زیر سایه آن بسیاری از مردم به عبادت و زیارت می‌پردازند.
  4. وجود باغ‌ها و فضای سبز: این بنا دارای فضاهای سبز و باغچه‌های زیبا است که افزایش زیبایی و آرامش محیط را تداعی می‌کند و برای زائران مکانی آرام برای استراحت فراهم می‌آورد.

مشخصات فنی عکس بقعه چلبی اوغلی

ابعاد:                               3648 در 5472 پیکسل

رزولیشن:                          300 پیکسل

پسوند:                             JPG

رنگ:                                قهوه ای 

سایز:                               17.7 مگابایت

در این عکس از بقعه چلبی اوغلی استفاده شده است که میتوانید برای مجله ، روزنامه ، و طراحی های مربوط به تصویر استفاده کنید.

در تصویر بالا از بقعه چلبی اوغلی جاذبه گردشگری آذربایجان غربی استفاده شده است.

شما از این تصویر می توانید برای طراحی اماکن گردشگری و تاریخی زنجان و تصاویر اماکن گردشگری و تاریخی ایران یا دیگر موارد تبلیغاتی استفاده کنید.

شما میتوانید این عکس با کیفیت را از سایت ایران طرح (پارس گرافیک) دانلود کنید.


شهر زنجان , جاذبه گردشگری زنجان , بقعه چلبی اوغلی زنجان , مکان تاریخی , جاذبه های تاریخی زنجان , بقعه چلبی اوغلی ایران , عکس بقعه چلبی اوغلی , بقعه چلبی اوغلی جاذبه گردشگری زنجان , اماکن گردشگری , زنجان , اماکن توریستی , دیدنی های زنجان , جاذبه گردشگری , جاذبه توریستی , بنای تاریخی , مکان مذهبی , بقعه چلبی اوغلی , تصویر بقعه چلبی اوغلی , بنای مذهبی ,
جهت ارسال نظر جدید پس از ورود به سایت فرم نظر برای شما نشان داده خواهد شد ایجاد نظر جدید
اولين نفری باشيد که در مورد اين محصول نظر ميدهيد


برای معرفی چاپخانه خود در اینجا با ما تماس بگیرید.

تلفن: 05832241325