ارگ کلاه فرنگی جاذبه گردشگری بیرجند

شناسه مطلب : 427292
ابعاد :4468 در 6728 پیکسل
پسوند :JPG
رزولیشن :300
حجم فایل :16.0 مگابایت
تاریخ انتشار : 1402/05/09
شما این فایل را قبلا دانلود نکرده اید
پیمان حمیدی پور (عکاس)
عکاس : پیمان حمیدی پور (عکاس)

تصویر با کیفیت ارگ کلاه فرنگی بیرجند

این عکس ایرانی توسط تیم ایران طرح به ثبت رسیده است.

"ارگ کلاه فرنگی" یکی از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی شهر بیرجند، استان خراسان جنوبی در ایران است. این ارگ یک بنا باستانی است که به عنوان یکی از آثار تاریخی و میراث فرهنگی این منطقه محسوب می‌شود.

ارگ کلاه فرنگی در واقع اثری باستانی است که در زمان حکومت ایران توسط پادشاهان ساسانی ساخته شده است. نام این ارگ از سبک معماری خاص آن نشات می‌گیرد. این ارگ در سرسنگ بلوچستان، حوالی بیرجند واقع شده و از جمله جاذبه‌های گردشگری معروف در منطقه محسوب می‌شود.

این بنا به خاطر شکل مشخص و منحصر به فرد کلاه فرنگی‌اش معروف است. در ساختار ارگ کلاه فرنگی، از سنگ‌های قطع شده برای ساخته شدن استفاده شده است. این ساختمان که با توجه به نقش تاریخی و هنری‌اش، جاذبه‌ای گردشگری مهم در استان خراسان جنوبی است، به عنوان یک آثار تاریخی محافظت می‌شود.

 

ویژگی ارگ کلاه فرنگی بیرجند

ویژگی‌های ارگ کلاه فرنگی بیرجند عبارت‌اند از:

1. شکل منحصر به فرد: ارگ کلاه فرنگی به خاطر شکل منحصر به فرد آن شناخته می‌شود. با سقوط نیمی از بنای اصلی، مانند یک کلاه فرنگی به نظر می‌آید که این ویژگی منحصر به فرد آن را از سایر آثار معماری تاریخی تمایز می‌دهد.

2. تاریخچه باستانی: ارگ کلاه فرنگی به دوره حکومت پادشاهان ساسانی برمی‌گردد که نشان‌دهنده اهمیت تاریخی آن است. این معبد در زمان دودمان ساسانی به عنوان معبدی مذهبی و مسکونی برای پادشاهان و افراد نزدیک به او ساخته شده بوده است.

3. آثار باستانی و میراث فرهنگی: ارگ کلاه فرنگی به عنوان یک آثار تاریخی محسوب می‌شود و به مردم و بازدیدکنندگان نشان می‌دهد که چگونه اسباب و چیزهای زیبا و باارزشی در گذشته ساخته می‌شده‌اند.

4. جاذبه گردشگری: این مکان به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری معروف در استان خراسان جنوبی شناخته می‌شود. گردشگران و علاقه‌مندان به آثار تاریخی و فرهنگی به ارگ کلاه فرنگی سفر می‌کنند تا این بنا را به صورت نزدیک تجربه کنند و از زیبایی آن لذت ببرند.

5. میراث معماری: ارگ کلاه فرنگی با نشان‌دنی از معماری دوران باستان، معماری ساسانی و هنرهای اقوام ایرانی است که مشاهده‌کنندگان را به زمان‌ها و دوران‌های گذشته بازمی‌گرداند.

6. محل قرارگیری: این بنا در حوالی شهر بیرجند و در سرسنگ بلوچستان قرار دارد، که به واسطه وضعیت جغرافیایی جذاب خود و به دسترس بودن برای بازدیدکنندگان، تبدیل به یکی از مقاصد محبوب گردشگری در استان خراسان جنوبی شده است.

 

مشخصات فنی عکس ارگ کلاه فرنگی بیرجند

ابعاد:                               4486 در 6728 پیکسل

رزولیشن:                          300 پیکسل

پسوند:                             PSD

رنگ:                                قهوه ای

سایز:                               16.0 مگابایت

 

نکات عکس ارگ کلاه فرنگی بیرجند

در این عکس از ارگ کلاه فرنگی بیرجند جاذبه گردشگری خراسان جنوبی استفاده شده است که میتوانید برای مجله ، روزنامه ، و طراحی های مربوط به تصویر استفاده کنید.

در تصویر بالا از ارگ کلاه فرنگی بیرجند جاذبه گردشگری خراسان جنوبی استفاده شده است.

شما از این تصویر می توانید برای طراحی اماکن گردشگری و تاریخی خراسان جنوبی  و تصاویر اماکن گردشگری و تاریخی ایران یا دیگر موارد تبلیغاتی استفاده کنید.

شما میتوانید این عکس با کیفیت را از سایت ایران طرح (پارس گرافیک) دانلود کنید.

 

 


تصویر ارگ کلاه فرنگی بیرجند , ارگ کلاه فرنگی بیرجند , بیرجند , ارگ کلاه فرنگی , خراسان جنوبی , اماکن گردشگری , ارگ کلاه فرنگی جاذبه گردشگری بیرجند , عکس ارگ کلاه فرنگی بیرجند , جاذبه دیدنی خراسان جنوبی , جاذبه گردشگری خراسان جنوبی , اماکن گردشگری ایران ,
جهت ارسال نظر جدید پس از ورود به سایت فرم نظر برای شما نشان داده خواهد شد ایجاد نظر جدید
اولين نفری باشيد که در مورد اين محصول نظر ميدهيد


برای معرفی چاپخانه خود در اینجا با ما تماس بگیرید.

تلفن: 05832241325