مدرسه شوکتیه بیرجند

شناسه مطلب : 427296
ابعاد :4157 در 6236 پیکسل
پسوند :JPG
رزولیشن :300
حجم فایل :11.5 مگابایت
تاریخ انتشار : 1402/05/09
شما این فایل را قبلا دانلود نکرده اید
پیمان حمیدی پور (عکاس)
عکاس : پیمان حمیدی پور (عکاس)

تصویر با کیفیت مدرسه شوکتیه

این عکس ایرانی توسط تیم ایران طرح به ثبت رسیده است.

مدرسه شوکتیه (یا به عبارت رسمی‌تر "مدرسه علمیه شوکتیه") یکی از مدارس علمیه معروف در ایران است که به تعلیم و تربیت علمی و دینی می‌پردازد. این مدرسه در محله شوکت‌آباد تهران واقع شده است.

مدرسه شوکتیه به دوره قاجاریه برمی‌گردد و تأسیس آن توسط محمدتقی بنایی نیک‌نام (شهاب‌الدین بنایی) در سال 1863 میلادی به همت شیخ علی رضا مهدی‌زاده انجام شد. این مدرسه از آن زمان تاکنون، یکی از مهمترین مراکز آموزش علمی و دینی در ایران بوده و به تربیت علمای برجسته‌ای که در ادامه تاریخ ایران نقش‌آفرینی کردند، مشهور است.

از ویژگی‌های مدرسه شوکتیه می‌توان به محیط مذهبی و فرهنگی آن اشاره کرد. این مدرسه به طور مداوم دانش‌آموزان و دانشجویان خود را در زمینه‌های مختلف علوم اسلامی، فلسفه، عرفان، علوم انسانی و... آموزش می‌دهد و نقش مهمی در تربیت و پرورش نیروهای مؤمن و متخصص دینی ایفا کرده است.

مدرسه شوکتیه همچنین به عنوان یکی از مراکز معتبر مذهبی در ایران شناخته می‌شود و دانش‌آموزان و محققانی از داخل و خارج ایران به این مکان برای مطالعه علوم اسلامی و عرفانی مراجعه می‌کنند.

 

ویژگی مدرسه شوکتیه

ویژگی‌های مدرسه شوکتیه:

1. تاریخچه: مدرسه شوکتیه در قرن نوزدهم در دوره قاجاریه تأسیس شده است. این مدرسه به دستور میرزا محمدتقی خان شوکت‌الدوله، یکی از نخستین وزیران امور داخله دولت قاجاریه، ساخته شد.

2. معماری: مدرسه شوکتیه به عنوان یکی از نمونه‌های مهم معماری قاجاری شهر تهران شناخته می‌شود. معماری آن از سبکهای ایرانی و اسلامی الهام گرفته شده و به خصوص طرح‌های منحصربه‌فرد در سقف‌ها و درب‌ها را مشاهده می‌کنید.

3. تزئینات: مدرسه شوکتیه با نقوش‌های زیبا و تزئینات فراوان در دیواره‌ها و سقف‌ها آرایش شده است که نشان‌دهنده ذوق هنری و صنعت معماران آن دوره می‌باشد.

4. منبع آموزشی: در زمان تأسیس، مدرسه شوکتیه به عنوان یک مرکز آموزشی برای دانش‌آموزان و اساتید معتبر شناخته می‌شد. امروزه این مدرسه به عنوان یک موزه عمومی و مرکز فرهنگی اداره می‌شود.

5. محل قرارگیری: مدرسه شوکتیه در محله بافرانیه در منطقه تهران قدیم قرار دارد و به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر تهران به‌شمار می‌آید.

اکنون، مدرسه شوکتیه به عنوان یک موزه تاریخی و هنری میزبان بازدیدکنندگان و گردشگران از سراسر دنیا است و از اهمیت تاریخی و فرهنگی بالایی برخوردار است. این مکان مهم را می‌توانید بازدید کرده و از هنر و تاریخ ایران بهره‌برداری کنید.

 

مشخصات فنی عکس مدرسه شوکتیه

ابعاد:                               4157 در 6236 پیکسل

رزولیشن:                          300 پیکسل

پسوند:                             PSD

رنگ:                                قهوه ای

سایز:                               11.5 مگابایت

 

نکات عکس مدرسه شوکتیه

در این عکس از مدرسه شوکتیه جاذبه گردشگری خراسان جنوبی استفاده شده است که میتوانید برای مجله ، روزنامه ، و طراحی های مربوط به تصویر استفاده کنید.

در تصویر بالا از مدرسه شوکتیه جاذبه گردشگری خراسان جنوبی استفاده شده است.

شما از این تصویر می توانید برای طراحی اماکن گردشگری و تاریخی خراسان جنوبی  و تصاویر اماکن گردشگری و تاریخی ایران یا دیگر موارد تبلیغاتی استفاده کنید.

شما میتوانید این عکس با کیفیت را از سایت ایران طرح (پارس گرافیک) دانلود کنید.

 

 


ارگ کلاه فرنگی بیرجند , اماکن گردشگری ایران , اماکن گردشگری , ارگ کلاه فرنگی جاذبه گردشگری بیرجند , جاذبه دیدنی خراسان جنوبی , بیرجند , تصویر ارگ کلاه فرنگی بیرجند , ارگ کلاه فرنگی , خراسان جنوبی , جاذبه گردشگری خراسان جنوبی , عکس ارگ کلاه فرنگی بیرجند ,
جهت ارسال نظر جدید پس از ورود به سایت فرم نظر برای شما نشان داده خواهد شد ایجاد نظر جدید
اولين نفری باشيد که در مورد اين محصول نظر ميدهيد


برای معرفی چاپخانه خود در اینجا با ما تماس بگیرید.

تلفن: 05832241325