طرح حروف نگاری و تایپوگرافی غزه

شناسه مطلب : 434078
ابعاد :42 در 29.7 سانتی متر
رزولیشن :300 پیکسل
رنگ : قرمز
فرمت فایل : PSD
حجم فایل :34 مگابایت
مد رنگی :
تاریخ انتشار : 1402/07/29
شما این فایل را قبلا دانلود نکرده اید

حروف نگاری غزه

تايپوگرافي روشی در ارتباط تصویری می باشد که با حضور صنعت چاپ در عرصه انتشار کتاب به وجود آمده است. با اختراع چاپ، براي زیبا و تلطيف نمودن کلمات چاپي که خشک به نظر مي رسيدند، حرکاتي در قسمت هايي از حروف و تاکید بر آن ايجاد مي کردند.

تایپوگرافی هنری است که در آن طراح می‌کوشد با تغییر عناصر متن، مثل اندازه، فاصله حروف، شکل حروف، فاصله خطوط، پاراگراف بندی و مواردی از این دست زبان بصری برای تایپ به وجود آورد. تایپوگرافی در طیف گسترده‌ای از امور هنری، مثل ساخت تیتراژ فیلم، طراحی گرافیک، طراحی کتاب‌های کمیک، طراحی مالتی مدیا و… کاربرد دارد.

تایپوگرافی و حروف‌نگاری دو عنصر اساسی در طراحی گرافیک و چاپ می‌باشند. آنها در ایجاد ظاهر و خوانایی متن‌ها و متون طراحی شده نقش بسیار مهمی دارند. 

  1. نقش اساسی تایپوگرافی: تایپوگرافی به عنوان هنر و علم ترتیب و طراحی حروف، خطوط، و فضاها در متون مطبوع و دیجیتال شناخته می‌شود. آنچه در یک طراحی تایپوگرافی مهم است، شامل انتخاب مناسب فونت (حروف)، اندازه حروف، فاصله بین خطوط و کلمات، رنگ حروف و زمینه، و تنظیمات متن است.

  2. بهبود خوانایی: تایپوگرافی به بهبود خوانایی متون کمک می‌کند. تنظیمات اشتباهی می‌توانند متن‌ها را سخت‌خوانا کنند. به عنوان مثال، انتخاب فونت‌های پایه و خوانا، تنظیم فونت‌ها به طور مناسب در اندازه و فاصله‌های مناسب، و تغییر رنگ حروف و زمینه برای برجستگی متن‌ها اهمیت دارد.

  3. تاثیر بر جذابیت ظاهری: تایپوگرافی بر جذابیت ظاهری متن‌ها و طراحی‌ها تأثیر می‌گذارد. طراحی‌های تایپوگرافی خلاقانه می‌توانند متن را جذاب‌تر و چشم‌نوازتر کنند، که به تبلیغات و طراحی‌های گرافیکی بزرگ کمک می‌کند.

  4. شناسایی برند: انتخاب یک فونت و استایل تایپوگرافی خاص می‌تواند به شناسایی برند کمک کند. برندها و کسب‌وکارها اغلب از یک تایپوگرافی منحصربه‌فرد برای لوگو و شناسنامه خود استفاده می‌کنند تا شناسایی برند را تقویت کنند.

  5. تأثیر روان‌شناسی: تایپوگرافی بر روان‌شناسی و انطباق متن با مضمون نیز تأثیر دارد. برای مثال، استفاده از فونت‌ها با خطوط نازک و منحنی می‌تواند تأثیر آرامش و زنانه را به متن اضافه کند، در حالی که فونت‌های سخت و تیز ممکن است احساس ارتباطات حرفه‌ای را منتقل کنند.

در کل، تایپوگرافی و حروف‌نگاری در عالم گرافیک و طراحی یک هنر و علم اساسی هستند که به ارتقاء خوانایی، جذابیت، و شناسایی برندها و طراحی‌ها کمک می‌کنند. تاثیر قوی آنها بر تأثیرات روانی و ارتباطات بصری نباید اغفال شود.

تایپوگرافی  غزه ، یک نمونه از طراحی به این سبک می باشد که توسط ایران طرح بروی سایت جهت استفاده کاربران طراحی شده است.

 

عناصر طرح تایپوگرافی غزه

طرح تایپوگرافی غزه، ابتدا اتود آن به شکل دستی طراحی شده، سپس در فتوشاپ با استفاده از ابزار پینت به صورت برداری تکمیل شده، این تایپوگرافی به صورت لایه باز و قابل ویرایش و دانلود توسط کاربران می باشد. 

طرح با کیفیت و لایه باز تایپوگرافی غزه را می توانید برای طراحی بنر مناسبتی و بنر روز غزه و سایر طرح های مرتبط با این طرح استفاده نمایید. 

 

مشخصات فنی حروف نگاری غزه

ابعاد:                                29.7 در 42 سانتی متر

رزولیشن:                          300 پیکسل

پسوند:                             PSD

رنگ:                                 قرمز

سایز:                                34 مگابایت

نسخه فتوشاپ مورد نیاز: نسخه Photoshop CS5 و بالاتر(2010 و بالاتر)

 


حروف نگاری غزه , پوستر روز قدس , القدس لنا , روز قدس , خط نوشته غزه , روز غزه , تایپوگرافی روز قدس , تایپوگرافی غزه , طرح تایپوگرافی غزه , پوستر روز غزه , بنر روز غزه , خوشنویسی غزه , خوشنویسی غزه , تایپوگرافی قدس , تایپوگرافی غزه , بنر روز غزه , غزه , کالیگرافی غزه , تایپوگرافی روز غزه , بنر روز قدس ,
جهت ارسال نظر جدید پس از ورود به سایت فرم نظر برای شما نشان داده خواهد شد ایجاد نظر جدید
اولين نفری باشيد که در مورد اين محصول نظر ميدهيد


برای معرفی چاپخانه خود در اینجا با ما تماس بگیرید.

تلفن: 05832241325