طرح تصویر شب یلدا

شناسه مطلب : 436377
ابعاد :21 در 29.7 سانتی متر
پسوند :psd
رزولیشن :72 پیکسل
رنگ : قرمز
فرمت فایل : PSD
حجم فایل :55 مگابایت
مد رنگی : CMYK
تاریخ انتشار : 1402/09/06
شما این فایل را قبلا دانلود نکرده اید
امیررضا عباسی
طراح : امیررضا عباسی

تصویر شب یلدا

شب یلدا یکی از جشن‌های سنتی و مهم در فرهنگ ایران است. این جشن در شبانه روز آخر سال، یعنی شب تولد زمستان و بلندترین شب سال جشن‌هایی برگزار می‌شود. اصالت این جشن به دوران باستان باز می‌گردد و به عنوان یکی از جشن‌های زرتشتی شناخته می‌شود.

در شب یلدا، خانواده‌ها و دوستان علاوه بر جشن‌های مختلف، معمولاً میانه زمستان را با تجلیل از نور و روشنایی جشن می‌گیرند. یلدا به معنای "تولد" است و این جشن به مناسبت فرا رسیدن تازه‌ترین روزها و افتتاحیه دوران نورانی (زمستان) است.

عناصر مختلفی در جشن یلدا دیده می‌شود که هرکدام به معنای خاصی هستند. مهم‌ترین عناصر شامل:

  1. آتش باز کردن (آتش‌زنی): در شب یلدا، آتش روشن کردن به عنوان نمادی از نور و گرمای جدیدی که به دوران جدید خواهد آمد، بسیار مهم است. خانواده‌ها یا گروه‌های دوستان دور یک آتش جمع شده و از آن نمادهای سنتی استفاده می‌کنند.

  2. میوه‌ها و غذاها: در این شب، میوه‌های زمستانی مانند انار، سیب، گردو و پسته به عنوان نمادهای خوبیت و ثروت بر روی میز قرار می‌گیرند. همچنین غذاهای مخصوصی برای این شب درست می‌شود.

  3. خاکسپاری نیکوکاری: در بعضی مناطق، خانواده‌ها در شب یلدا به خاکسپاری نیکوکاری می‌پردازند و از این راه برای به حرکت در آوردن ارواح مرحومین به خیرخواهی و صلح دعا می‌کنند.

  4. شعر و موسیقی: در شب یلدا، شعرخوانی و موسیقی از جشن‌ها و مراسم‌ها جدا نشده و این عناصر به تزئینات جشن‌ها افزوده می‌شوند.

جشن یلدا نمادی از امید به نور و روشنایی در آینده است و در کنار این مفهوم، ارتباط با فرهنگ و سنت‌های باستانی ایرانی دارد.

تصویر شب یلدا ، توسط تیم حرفه ای ایران طرح جهت استفاده کاربران سایت طراحی و به صورت لایه باز در دسترس کاربران قرار گرفته است.

 

عناصر طرح  تصویر شب یلدا

طرح تراکت شب یلدا شامل:تصویر انار و متن تبریک شب یلدا می باشد که توسط تیم ایران طرح طراحی شده است. به دلیل استفاده از عناصر و المان های با کیفیت در طرح تراکت مناسبتی شب یلدا، می توانید علاوه بر چاپ تراکت (به صورت عمودی)، در استوری اینستاگرام و یا دیگر پلت فرم های فضای مجازی استفاده نمایید. ضمنا به دلیل لایه باز بود طرح تراکت گرامیداشت شب یلدا می توانید با استفاده از نرم افزار فتوشاپ تغییرات دلخواه خود را اعمال کنید.


طرح بنر شب یلدا , طرح PSD , تصویر سازی شب یلدا , طرح شب یلدا , طرح لایه باز بنر شب یلدا , تصویر انار , بنر لایه باز شب یلدا , پوستر شب یلدا , پوستر پلدا , بنر شب یلدا , یلدا , بنر تبریک یلدا , بنر یلدا , تصویر سازی یلدا , کارت پستال , طرح , طرح پوستر شب یلدا , کارت پستال شب یلدا , شب یلدا ,
جهت ارسال نظر جدید پس از ورود به سایت فرم نظر برای شما نشان داده خواهد شد ایجاد نظر جدید
اولين نفری باشيد که در مورد اين محصول نظر ميدهيد


برای معرفی چاپخانه خود در اینجا با ما تماس بگیرید.

تلفن: 05832241325