طرح بنر افقی خیر مقدم حج

شناسه مطلب : 445606
ابعاد :200 در 90 سانتی متر
رزولیشن :72 پیکسل
رنگ : سبز کرم
فرمت فایل : PSD
حجم فایل :148 مگابایت
مد رنگی :
تاریخ انتشار : 1403/03/20
شما این فایل را قبلا دانلود نکرده اید
ابوالفضل حشمتی
حروف نگاری : ابوالفضل حشمتی

طرح بنر خیر مقدم مکه

حج یکی از پرفضیلت‌ترین و مهم‌ترین عبادات اسلامی است که هر ساله مسلمانان از سراسر جهان به شهر مکه مکرمه در کشور عربستان سعودی سفر می‌کنند تا این عبادت را به انجام برسانند. حج به عنوان یکی از پنج رکن اسلام و تکمیل دین اسلام، اهمیت بسیاری دارد و در قرآن کریم نیز به آن اشاره شده است.

مراسم حج در ماه ذی الحجه، آخرین ماه قمری، برگزار می‌شود و از ابتدای ماه تا روز عید قربان ادامه دارد. حج به سه شیوه انجام می‌شود: حج تمتع، حج قرضان، و حج افرادی که مردانه قادر به انجام آن هستند.

یکی از اصلی‌ترین مراحل حج، طواف و سعی است. طواف به معنای گردش حاجیان حول کعبه می‌باشد و سعی نیز مربوط به دویدن بین دو تپه‌ی سفید و سیاه به یاد داستان هاجر و اسماعیل است.

سپس حجاج به مزدلفه می‌روند و شب را در آنجا سپری می‌کنند. صبح روز عید قربان، حجاج به منی سفر می‌کنند و قربانی می‌کنند. این مراسم‌ها با شکوه و شادی بزرگی همراه است و مسلمانان از سراسر جهان در این مراسم‌ها شرکت می‌کنند.

بعد از قربانی کردن، حجاج به طواف مجدد حول کعبه می‌پردازند که به آن "طواف الإفاضة" یا "طواف الوداع" نیز می‌گویند، زیرا این طواف آخرین طواف حج است و حجاج در آن وداع می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین عناصر حج، مراسم وقوف در عرفات است که در روز ۹ ذی‌الحجه انجام می‌شود. در این مراسم، حجاج به مکان وقوف در عرفات می‌رسند و در طول روز تا غروب آفتاب در آنجا می‌مانند. این مراسم به یاد آوری مواقعت و توحید خداوند و تضحیات پیامبر اسلام، محمد (ص)، و بیان ارادت و تسلیم به خداوند متعال است.

حج مراسمی است که با شرایط و آداب خاصی همراه است و حجاج باید از آن پیروی کنند. از جمله این آداب، استفاده از لباس احرام، عمل به نیت‌ها و مناسک مختلف حج، احترام به مقدسات، و احترام به دیگر حجاج و مردم منطقه می‌باشد.

به طور کلی، حج یک تجربه معنوی و فرصتی برای تجدید نشاط روحی و ارتباط نزدیکتر با خداوند است که به حجاج این امکان را می‌دهد تا از تجربه‌ی یکنواخت شدن در میان مسلمانان جهان و فراهم آوردن ارتباطات بین المللی اسلامی بهره‌مند شوند.

طرح بنر  خیر مقدم مکه ، توسط تیم حرفه ای ایران طرح جهت استفاده کاربران سایت طراحی و به صورت لایه باز در دسترس کاربران قرار گرفته است.

 

عناصر استفاده شده در طرح بنر خیر مقدم مکه

طرح بنر  خیر مقدم مکه شامل: تصویر کعبه و طرح  گل و متن خیر مقدم می باشد که توسط تیم ایران طرح طراحی شده است. به دلیل استفاده از عناصر و المان های با کیفیت در طرح بنر مناسبتی ، می توانید علاوه بر چاپ بنر (به صورت عمودی)، در استوری اینستاگرام و یا دیگر پلت فرم های فضای مجازی استفاده نمایید. ضمنا به دلیل لایه باز بود طرح بنر خیر مقدم مکه می توانید با استفاده از نرم افزار فتوشاپ تغییرات دلخواه خود را اعمال کنید.

 

 

 

مشخصات فنی طرح بنر خیر مقدم مکه

ابعاد:                                200 در 90 سانتی متر

رزولیشن:                          72 پیکسل

پسوند:                             PSD

رنگ:                                سبز

سایز:                               148 مگابایت

نسخه فتوشاپ مورد نیاز: نسخه Photoshop CS5 و بالاتر(2010 و بالاتر)

 

نکات طرح بنر  خیر مقدم مکه
  • هم نشینی مناسب رنگ سبز با طرح بنر خیر مقدم مکه
  • طراحی ساده کاربردی بنر
  • استفاده از  تایپوگرافی مرتبط در طراحی بنر
  • استفاده مناسب از طرح گل در طراحی بنر  خیر مقدم مکه

 


بنر مکه , زیارت قبول , بنر خیر مقدم حج , بنر خیر مقدم حجاج , طرح بنر حج , دانلود طرح مکه , بنر افقی خیر مقدم حجاج , طرح بنر حج , دانلود بنر حج , تایپوگرافی حجکم مقبول سعیکم مشکور , بنر حج , بنر خوش آمدگویی حجاج , مسجدالحرام , بنر بازگشت از حج , کعبه , دانلود طرح لایه باز , بنر لایه باز حج , بنر افقی , طرح بنر مکه , بنر بازگشت از مکه , بنر مکه , بنر خیر مقدم مکه , مکه ,
جهت ارسال نظر جدید پس از ورود به سایت فرم نظر برای شما نشان داده خواهد شد ایجاد نظر جدید
اولين نفری باشيد که در مورد اين محصول نظر ميدهيد


برای معرفی چاپخانه خود در اینجا با ما تماس بگیرید.

تلفن: 05832241325