طرح بنر اطلاع رسانی مراسم دهه دوم محرم

شناسه مطلب : 426902
ابعاد :200 در 300 سانتی متر
رزولیشن :72 پیکسل
رنگ : مشکی سبز
فرمت فایل : PSD
حجم فایل :88 مگابایت
مد رنگی :
تاریخ انتشار : 1402/05/03
شما این فایل را قبلا دانلود نکرده اید

بنر اطلاعیه ماه محرم

محرم، نخستین ماه از تقویم اسلامی است که در آن مراسم‌های عزاداری به مناسبت شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفای او در عاشورا برگزار می‌شود. عاشورا رویدادی تاریخی است که در روز دهم محرم، سال 61 هجری قمری رخ داده است. حضرت امام حسین (ع) با هدف نجات دین اسلام و به رهبری انقلابی و دیانت‌دارانه‌اش، به میدان جنگ رفت و در مقابل ارتش ظالم یزید بن معاویه به شهادت رسید. این رویداد مهم و جاودانه، اساسی‌ترین محور مراسم عزاداری محرم و دهه دوم ماه محرم است که سالانه توسط مسلمانان شیعه در سراسر جهان به یاد و عزاداری از این واقعه بزرگ برگزار می‌شود.

در دهه دوم محرم، که از روز یازدهم تا بیستم این ماه ادامه دارد، مراسم‌های عزاداری و سوگواری بیشتر متمرکز بر احیای یاد و خاطره شهدای کربلا می‌باشد. در این مدت، مردم با شکوه و عزاداری به مساجد و حسینیه‌ها جمع می‌شوند و با تلاوت زنده‌یادی‌ها و مراثی، برای حضرت امام حسین (ع) و اصحاب باوفایش احترام می‌گذارند. این مراسم‌ها علاوه بر نقش مذهبی، برخی از ابعاد اجتماعی و فرهنگی نیز دارد و به عنوان یک فرصت برای تقویت ارتباطات اجتماعی و همبستگی بین افراد مختلف شناخته می‌شود.

چاپ بنر‌های مرتبط با محرم و مراسم عزاداری دهه دوم محرم می‌تواند تأثیر بسزایی در اطلاع‌رسانی و تبلیغات این مراسم‌ها داشته باشد. با استفاده از بنرها، می‌توان برنامه‌ها و مراسم‌های مرتبط با محرم را به مخاطبان فراهم‌آورد و زمینه‌ساز ایجاد حضور گسترده‌تر جامعه در این مراسم‌ها بود. از طرفی، با چاپ بنر‌های مناسب و هنرمندانه، این مراسم‌ها به چشم مردم بیشتر جذاب و متفاوت خواهد نمود و می‌تواند تأثیر به‌سزایی در جلب توجه عمومی و افزایش حضور مردم داشته باشد. همچنین، از طریق بنرها می‌توان اطلاعات مربوط به مکان‌ها و زمان‌های برگزاری مراسم‌ها را به واحدهای مختلف و محل‌های عمومی منتقل کرد و باعث گسترش روند عزاداری و ارتقاء فرهنگ عاشورایی در جامعه شد.

طرح بنر لایه باز مراسم عزاداری دهه دوم محرم با زمینه مشکی و سبز و تذهیب، یک ایده جذاب و منحصر به فرد است که می‌تواند جلب توجه عمومی و حضور فعال مردم در این مراسم‌ها را تسهیل کند. طرح مورد نظر با استفاده از رنگ‌های مشکی و سبز، نمادهای مرتبط با عزاداری و محرم را به خوبی نمایان می‌کند و با تذهیب یا آرایش خطوط و نوشته‌ها، به بنر زیبایی و رونق خاصی می‌بخشد.

۱. رنگ‌ها و معنای آن‌ها: رنگ مشکی، نماد اندوه و غم و رنگ سیاهی پوشش عزاداران در این ماه مقدس است. این رنگ به عنوان نمادی از انکار و محرومیت از عالم ظاهری بیانگر تسلیم و انقطاع از زندگی‌های مادی می‌باشد. از سوی دیگر، رنگ سبز نماد حیات و امید است و به عنوان نمادی از استمراریت و تحمل در برابر سختی‌ها، باعث ایجاد تعادل و هماهنگی در طرح می‌شود.

۲. تصویر‌های مناسب: در این بنر، می‌توان از تصویرهای مرتبط با عزاداری محرم و شهادت حضرت امام حسین (ع) استفاده کرد. مثلاً تصویر عزاداران در جوار حسینیه یا مصیبت‌نامه‌خوانی می‌تواند احساس عمق عزاداری را به خوبی منتقل کند.

۳. نوشته‌ها و تذهیب‌ها: در این بنر، علاوه بر نام مراسم و دهه دوم محرم، می‌توان متن‌های تذکر و اشعار عزاداری از اهل بیت (ع) را به کار برد. این تذهیب‌ها بهترین نماینده محتوای مراسم عزاداری هستند و از طرفی، زیبایی و جذابیت طرح بنر را بیشتر می‌کنند.

۴. اطلاعات کاربردی: در این طرح، باید اطلاعات کاربردی مراسم نیز آورده شود. مانند نشانی و زمان برگزاری مراسم، نام مکان، شماره تماس و وب‌سایت مرتبط با مراسم عزاداری. این اطلاعات مهم به عنوان راهنما برای شرکت‌کنندگان به کار می‌آید و کمک می‌کند تا از طریق راه‌های دیگر نیز اطلاعات مورد نیاز را کسب کنند.

طرح بنر لایه باز مراسم عزاداری دهه دوم محرم با زمینه مشکی و سبز و تذهیب می‌تواند ابزار مؤثری برای اطلاع‌رسانی و جذب حضور مردم در این مراسم‌ها باشد. با توجه به اهمیت و معنای این مراسم‌ها برای جامعه شیعیان، استفاده از طراحی حساس و شگفت‌انگیز، اثر بخشی بیشتری خواهد داشت و به برگزاری مراسم‌های عزاداری با کیفیت و با شکوه کمک خواهد کرد.

طرح لایه باز بنر ایام محرم، جهت استفاده امت عزادار امام حسین (ع) طراحی و در دسترس کاربران سایت قرار گرفته است. 

 

عناصر استفاده شده در طرح بنر مراسم دهه دوم محرم

طرح بنر اطلاعیه مجالس محرم شامل: کادر اسلیمی،نقوش مذهبی در زمینه بنر و متن اطلاع رسانی مراسم عزاداری می باشد که توسط طراحان ایران طرح در نرم افزار فتوشاپ طراحی شده است. به دلیل لایه باز (قابل ویرایش توسط کاربران در نرم افزار فتوشاپ Adobe Photoshop) بودن و کیفیت بالای عناصر و المان های استفاده شده در بنر محرم ، می توانید علاوه بر چاپ بنر(به صورت عمودی)، در استوری اینستاگرام و سایر پلت فرم های فضای مجازی جهت عرض تسلیت و ابراز همدردی با امت بزرگ اسلامی استفاده نمایید.

 

 

مشخصات فنی بنر مراسم دهه دوم محرم

ابعاد:                                200 در 300 سانتی متر

رزولیشن:                          72 پیکسل

پسوند:                             PSD

رنگ:                                مشکی ، سبز

سایز:                               88 مگابایت

نسخه فتوشاپ مورد نیاز: نسخه Photoshop CS5 و بالاتر(2010 و بالاتر)

 

نکات طرح بنر لایه باز مراسم عزاداری محرم
  • هم نشینی مناسب رنگ مشکی و سبز در طرح بنر
  • طراحی بنر اطلاع رسانی با استفاده از متن اطلاع رسانی مراسم محرم
  • طراحی بنر با استفاده از نقوش مذهبی، مناسب با طرح بنر اطلاع رسانی ایام عزاداری محرم

مراسم دهه دوم محرم , طرح بنر مراسم دهه دوم محرم , بنر اطلاع رسانی مجالس محرم , بنر تسلیت محرم , مجالس دهه دوم محرم , بنر مراسم دهه دوم محرم , استند شهری اطلاعیه ماه محرم , مجالس محرم , طرح , طرح بنر اطلاع رسانی مجالس محرم , بنر محرم , ماه محرم , طرح بنر محرم , بنر لایه باز محرم , محرم , طرح محرم , بنر اطلاع رسانی محرم , طرح بنر اطلاع رسانی محرم , بنر مجالس محرم ,
جهت ارسال نظر جدید پس از ورود به سایت فرم نظر برای شما نشان داده خواهد شد ایجاد نظر جدید
اولين نفری باشيد که در مورد اين محصول نظر ميدهيد


برای معرفی چاپخانه خود در اینجا با ما تماس بگیرید.

تلفن: 05832241325