حروف نگاری و تایپوگرافی چهارشنبه سوری

شناسه مطلب : 441556
ابعاد :29.7 در 42 سانتی متر
رزولیشن :300 پیکسل
رنگ : نارنجی
فرمت فایل : PSD
حجم فایل :2 مگابایت
مد رنگی :
تاریخ انتشار : 1402/12/16
شما این فایل را قبلا دانلود نکرده اید
ابوالفضل حشمتی
طراح : ابوالفضل حشمتی
ابوالفضل حشمتی
حروف نگاری : ابوالفضل حشمتی

طرح حروف نگاری حروف چهار شنبه سوری

تايپوگرافي روشی در ارتباط تصویری می باشد که با حضور صنعت چاپ در عرصه انتشار کتاب به وجود آمده است. با اختراع چاپ، براي زیبا و تلطيف نمودن کلمات چاپي که خشک به نظر مي رسيدند، حرکاتي در قسمت هايي از حروف و تاکید بر آن ايجاد مي کردند.

تایپوگرافی هنری است که در آن طراح می‌کوشد با تغییر عناصر متن، مثل اندازه، فاصله حروف، شکل حروف، فاصله خطوط، پاراگراف بندی و مواردی از این دست زبان بصری برای تایپ به وجود آورد. تایپوگرافی در طیف گسترده‌ای از امور هنری، مثل ساخت تیتراژ فیلم، طراحی گرافیک، طراحی کتاب‌های کمیک، طراحی مالتی مدیا و… کاربرد دارد.

تایپوگرافی یکی از مهمترین عناصر در طراحی گرافیک است که به شکل و قالب متون و متنوعیت آن‌ها در یک طرح می‌پردازد. این هنر به طراحان گرافیک اجازه می‌دهد تا با استفاده از ترکیبات مختلف از فونت‌ها، اندازه‌ها، رنگ‌ها، فاصله‌ها و ساختارهای مختلف، یک طرح چشم‌نواز و جذاب ایجاد کنند. 

تایپوگرافی یکی از موارد حیاتی در طراحی گرافیک و طراحی وب است که تأثیر زیادی بر قابلیت خوانایی و جذابیت متن دارد. این هنر، به طرح‌بندی، انتخاب فونت، فضاهای بین حروف، اندازه‌گیری و ترتیب زمینه و متن می‌پردازد. با استفاده از تایپوگرافی مناسب، متن‌ها قابلیت خواندن بهتری پیدا می‌کنند و تأثیر بصری قوی‌تری دارند.

در طراحی تایپوگرافی، انتخاب فونت مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. فونت‌ها می‌توانند احساسات و مفاهیم مختلف را به مخاطب منتقل کنند؛ از فونت‌های خوانا و کلاسیک تا فونت‌های جدید و خلاقانه، هرکدام تأثیر خاص خود را دارند.

همچنین، فضاهای بین حروف و خطوط نیز برای خوانایی متن بسیار حائز اهمیت است. فواصل مناسب بین کلمات و خطوط، چشم را راحت‌تر می‌کنند و متن را قابل فهم‌تر می‌سازند.

علاوه بر این، انتخاب رنگ‌ها و ترکیب آن‌ها نیز در تایپوگرافی بسیار مهم است. ترکیب رنگ‌های مناسب می‌تواند تأثیر زیادی بر جذابیت و خوانایی متن داشته باشد و بصری برای مخاطب ایجاد کند.

سرانجام، نکته‌ی دیگری که در تایپوگرافی حائز اهمیت است، اندازه‌گیری متن است. اندازه صحیح فونت و فضاهای بین خطوط و کلمات، تجربه خواندن را برای مخاطب بهتر می‌کند و از خستگی چشم جلوگیری می‌کند.

تایپوگرافی چهار شنبه سوری  یک نمونه از طراحی به این سبک می باشد که توسط ایران طرح بروی سایت جهت استفاده کاربران طراحی شده است.

 

عناصر طرح تایپوگرافی چهار شنبه سوری

طرح تایپوگرافی چهار شنبه سوری ، ابتدا اتود آن به شکل دستی طراحی شده، سپس در فتوشاپ با استفاده از ابزار پینت به صورت برداری تکمیل شده، این تایپوگرافی به صورت لایه باز و قابل ویرایش و دانلود توسط کاربران می باشد. 

طرح با کیفیت و لایه باز تایپوگرافی چهار شنبه سوری را می توانید برای طراحی تقویم مشاغل ، تقویم مذهبی ، و سایر طرح های مرتبط با این طرح استفاده نمایید.

 

 

مشخصات فنی طرح تایپوگرافی چهار شنبه سوری

ابعاد:                               29.7 در 42 سانتی متر

رزولیشن:                          300 پیکسل

پسوند:                             PSD

رنگ:                                نارنجی

سایز:                               2 مگابایت

نسخه فتوشاپ مورد نیاز: نسخه Photoshop CS5 و بالاتر(2010 و بالاتر)


خوشنویسی , طرح تایپوگرافی چهارشنبه سوری , چهار شنبه سوری , حروف نگاری چهارشنبه سوری , تایپوگرافی , چارشنبه سوری , تایپوگرافی چهار شنبه سوری , خط نوشته چهارشنبه سوری , کالیگرافی چهارشنبه سوری , خوشنویسی چهارشنبه سوری , چهارشنبه سوری , طرح تایپوگرافی چهارشنبه سوری ,
جهت ارسال نظر جدید پس از ورود به سایت فرم نظر برای شما نشان داده خواهد شد ایجاد نظر جدید
اولين نفری باشيد که در مورد اين محصول نظر ميدهيد


برای معرفی چاپخانه خود در اینجا با ما تماس بگیرید.

تلفن: 05832241325